Etterlyst

av (forfatter), Kurt Hanssen (oversetter) og Jonathan Espolin-Johnson (oppleser).

Cappelen Damm 2015 Lydfil

Utgivelsesår 2015

Format Lydfil

ISBN13 9788202498863

EAN 9788202498863

Serie Jack Reacher (17)

Genre Krim Thrillere

Omtalt sted Nordøstlige Stater

Fikk denne til jul. Dette er kiosklitteratur på sitt verste: Elendige karakterer i den forstand at de ikke er troverdige. Selve plottet er syltynt og boken drøyer og drøyer på helt uviktige deler (for å få den lang nok?). En helt mengde selvfølgeligheter, ta for eksempel denne setningen: "Det var en Chevrolet-logo på airbag.dekslet, hvilket betydde at bilen var en Chevrolet." Sherlock Holmes go home! Eller kanskje tvert imot? Poenget med boken - hva heltene slåss mot - avsløres på side 427 og boken er på 430 side. Og det avsløres med en - 1 - setning.

Dette var mitt første møte med Jack Reacher, og det blir neppe det siste. Boken er spennende fra første til siste side, og både handling og karakterer er troverdige. For meg føltes det som å sitte og se en spennende actionfilm, og etter hvert ble boken veldig vanskelig å legge fra seg. Selv om dette er bok nr 17 om Jack Reacher, synes jeg ikke det var noe problem å ikke ha lest noen av de andre 16 bøkene først. Anbefales for alle som liker en god actionthriller :)

Eftersom den här boken var sunkigt översatt av samma översättare så vill jag inte läsa dessa böcker.

Den truende fysiske tilstedeværelsen og det uvikende blikket gjør Reacher ikke noens førstevalg hvis og når de skal plukke opp en haiker. Legger man til den brukne nesen og det rufsete utseendet han har med seg fra forrige bok, overrasker det ham ikke at ingen stopper for å plukke ham opp i samfulle nitti minutter i Nebraska.

Så er det noen som gjør det.

En maktdemonstrasjon av en thriller. I samme liga som "Det øyet ikke ser".

En klar sekser på terningen.

Les mer her: skriv lenkebeskrivelse her

Jack Reacher står i veikanten og haiker. Med hans utseende, knekt nese med tape over, og hans enorme størrelse, gjør det ikke akkurat til en enkel oppgave. Over 1 time står han der, men blir endelig plukket opp av to menn og en kvinne. De skal i samme retning som ham - perfekt! Etter som tiden går, skjønner Reacher at det er noe galt med de tre i bilen. Kvinnen virker redd, de har alle tre like, nye klær og de er veldig vage når Reacher spør dem ut. To veisperringer senere skjønner Reacher at han er i trøbbel, og det hele skal vise seg å være en sak for både FBI og CIA...

Mitt første møte med Lee Child og Jack Reacher, og det blir nok flere!

Jeg gjentar suksessen fra i fjor, og setter meg som mål å lese 52 bøker i løpet av 2015. Hver fullførte bok legges fortløpende til listen. Har du en bok å anbefale, eller et lignende prosjekt, må du gjerne legge igjen som en kommentar :)

Spennende å se hvor mange av disse bøkene jeg kommer til å lese.

• "En hemmelig affære - en Jack Reacher-thriller" av Lee Child
  • "En mann går inn på en bar - samlede noveller" av Lee Child