Etter kaffen

Gyldendal 2011 E-bok

Hanne er 39 og alenemor. Sønnen på 15 har dratt på helgetur, datteren på 18 ser frem til en helg alene med kjæresten, mens hun selv hadde planlagt å kople av, kanskje på hytta. I stedet må hun være vertinne for datterens nye kjæreste. De leter etter samtaletema. De drikker kaffe og tiden går. Etter hvert oppdager de at de begynner å spille rollespill. Blir til mor og sønn, til Huldra og Pan. De spiller et spill de ikke aner rekkevidden av. Hanne har forelsket seg i sin datters kjæreste.

Om forelskelse. En forelskelse som insisterer, som truer med å forrykke all balanse. Som fører Hanne mot det store, umulige sviket: å ville stjele datterens kjæreste. For Hanne, 39, lege og alenemor, skulle det være en helg som alle andre: kople av, kanskje en tur opp på hytta for å male vinduskarmer. Sønnen på femten har reist på helgetur, og datteren på nitten gleder seg til å få leiligheten for seg selv. Hva skjer når Hanne i stedet må være vertinne for datterens nye kjæreste? Man serverer kaffe. Leter etter et samtaletema. Men så? Når kaffen er drukket. Tiden går. Og de oppdager at de begynner å spille rollespill. Blir til mor og sønn. Til huldra og Pan. Fortsatt henvises til hverandres selskap. Fortsetter å spille. Et spill de ikke aner rekkevidden av. Hvordan oppstår en forelskelse?

ISBN13 9788205401471

EAN 9788205401471