Etter begravelsen

av (forfatter) og Lise Houm (oversetter).

Aschehoug 1999 Heftet

Richard Abernethie er nettopp lagt i graven, og familien møtes etter bisettelsen på Enderby Hall som i sin tid ble bygd av Cornelius Abernethie, liktornplasterkongen, som også grunnla slektens formue. Alle er kledd i svart, men en bedre lunsj og fordelingen av avdødes store rikdom mildner sorgen. Det samtales om Richard og hvor plutselig døden inntraff. Avdødes yngste søster som ikke har deltatt i samtalen, bryter så plutselig inn og sier: "Jeg synes dere har gjort det eneste rette, og det bør bli strengt innen familien. Men, han ble myrdet, ikke sant?"

Utgivelsesår 1999

ISBN13 9788203204555

EAN 9788203204555

Serier Christies beste Hercule Poirot

Genre Politi og detektiver Krim

Malende og anskuelig, med mange hånd- og armbevegelser fortalte han historien slik som advokaten hadde fortalt ham den, men han levendegjorde den slik som hans frodige natur forlangte. Det var nesten som om Hercule Poirot selv hadde vært vitne til denne scenen.