Ett blod

Goliat forlag 2020 Innbundet

En mann blir funnet slått i hjel på et tettsted utenfor Bergen, og i hånden har den drepte et visittkort med innskriften 'Congratulations to you too'. Politiet begynner sin etterforskning og har flere mistenkte, blant annet hushjelpen og en tidligere drapsdømt slektning. Journalist Ole Bull er også tidlig på saken, og begynner å nøste i mannens bakgrunn og omgangskrets. Bull er en kjent som en skarp journalist i TV2, kjenner Bergen bedre enn de fleste, og er drevet av et intenst ønske om å være først ute med de største nyhetene.

Et nytt drap skjer så i England, med det samme type visittkort lagt igjen i hånda til offeret. Alt tyder på at drapene henger sammen, og nå knyttes hooligan- miljøet i fotballmiljøet til de to drepte. Hva er det egentlig som ligger bak ugjerningene, og står flere i fare for å bli drept hvis ikke politiet og Ole Bull finner ut av hva som har skjedd?

Det blir et blodig kappløp gjennom Londons gater og fotballstadioner for å finne en drapsperson som ikke skyr noen midler for å utføre sin plan.

«Ett blod» er første krimbok i serien om journalist Ole Bull.

Forlag Goliat forlag

Genre Krim