Et sted i nærheten

av (forfatter), Hedda Vormeland (oversetter) og Siv Charlotte Klynderud (oppleser).

Cappelen Damm 2018 Lydfil

Utgivelsesår 2018

Format Lydfil

ISBN13 9788202563707

EAN 9788202563707

Vi blir alle borte en gang iblant, noen ganger fordi vi velger det, andre ganger på grunn av krefter utenfor vår kontroll. Når vi finner ut hva sjelen trenger å lære, kommer stien til syne av seg selv noen ganger ser vi veien ut, men vandrer lenger og dypere uten å ville det; frykt, sinne eller sorg holder oss fra å komme tilbake. Noen ganger foretrekker vi å være savnet og bortkomne, noen ganger er det enklere. Noen ganger finner vi våre gen vei ut. Men uansett blir vi alltid funnet.

De menneskene jeg levde for, visste ikke engang at jeg eksisterte, og jeg hadde ikke satt pris på at de som levde for meg, eksisterte.

"Jeg skulle ønske du ville latt oss holde et selskap for deg", sa hun med lengsel i stemmen. "Det er ikke hver dag veslejenta mi er tjueén".
"Jo, faktisk", sa jeg søvndrukken. "Jeg har trehundre og sekstifire dager til å være tjueén på, så vi har masser av tid på å feire".

Vi fikk legge fra oss skolearbeidet den formiddagen, og fikk beskjed om å stille oss i kø ved døren og legge en finger over leppene. Det å legge fingeren over leppene hadde ofte ikke den virkningen lærerne håpet på, ettersom fingeren var en finger, og ikke noen glidelås, og dermed ikke kunne stanse talestrømmen fullstendig, og dessuten og enda viktigere: Det var vår egen finger, som vi kunne fjerne når som helst.

Det var den andre tingen jeg avskydde med barn: De sa alltid nøyaktig de tingene du allerede visste, aldri ville innrømme, og definitivt aldri ville ønske å høre.

En liste bestående av alle bøkene jeg har lest i 2019.

Bøker jeg har lest i 2019. Del 1

• "Girl in the mirror - two stories" av Cecelia Ahern