Et møte med Maren

Fanaticus forlag 2022 Innbundet

Maren Lundby. Norges mest meritterte skihopper i nyere tid. Tre sammenlagtseire i verdenscupen, tre år på rad. Tretti individuelle seire. VM- og OL-gull. Og det i en idrett hvor hun ikke har like muligheter som gutta.

«Vi rekker ikke en gang kjøre ut på E6 før pappa begynner å fortelle om Marens medaljesermoni etter gullet i stor bakke.
- Det Maren gjorde i det mesterskapet her, det er noe av det råeste jeg har sett en idrettsutøver gjøre noen gang, Silje. Han blir stille, som om han veier ordene sine, vurderer om det er innafor å fortelle meg hele historien. Og den dagen tror jeg at det er det jeg gjør - får hele historien. I ettertid forstår jeg at det han sa var mye mer ladet enn jeg kunne tenkt meg til selv.»

Forlag Fanaticus forlag

Utgivelsesår 2022