Et hav mellom oss

av (forfatter) og Stine Langtangen (oversetter).

Cappelen Damm 2021 Heftet

Inspirert av ekte hendelser. En mor kjemper for å finne sin sønn, og et barn kjemper for å overleve i denne gripende debutromanen. For lesere av Lisa Wingate, Barna fra elven, Syrinpikene av Martha Hall Kelly, og Brevet av Kathryn Hughes. En såret kvinne blir funnet vandrende i Londons gater etter et luftangrep. Hun husker ikke hvem hun er, bare at hun har mistet noe svært verdifullt. En liten gutt på et barnehjem venter forgjeves på sin mor. Da han blir satt på en båt på vei til Australia, med løfter om en lys tilværelse foran seg, lurer han på hvordan moren skal klare å finne ham så langt borte. Med et stort hav mellom dem. I Perth får en ensom hustru ansvaret for den foreldreløse gutten. Men hva skal hun gjøre da hun en dag oppdager at hans mor lever og leter etter ham? Skal hun fortelle sannheten og risikere å miste barnet som er blitt hele hennes liv?

ISBN13 9788202705107

EAN 9788202705107

Genre Historisk litteratur

Omtalt tid Etterkrigstiden

Omtalt sted London Australia

En lettlest bok i starten av det nye året, opplevdes litt ujevnt med noen langtekkelige partier, men historien fenger.

• "Kitty" av Amanda Prowse
  • "I tykt og tynt" av Fiona Valpy