Essensen av Italia

av (forfatter), Alastair Hendy (illustratør) og Ingrid Espelid Hovig (oversetter).

Versal 2009 Innbundet

Denne kokeboken inneholder oppskrifter på enkel italiensk mat. Den er delt inn i kapitler som tar for seg forretter og salater, supper, pasta, gnocchi, polenta og ris, kjøtt, fisk, grønnsaker og desserter. Med register.

Antonio Carluccio er en av verdens mest kjente ambassadører for italiensk mat. I 2008 feiret han 50-årsjubileet for sin karriere som kokebokforfatter og kokk med fokus på genuin italiensk mat og vin. Det hele begynte i 1958, da han som 21 åring begynte å lage enkle pastaretter til romkameraten sin på en enkel kokeplate i deres felles leilighet i Wien. Nå er han, med sin elegante form, grove stemme, og hvite krøller, kjent som selve Gudfaren av italiensk mat. I denne boken får du det aller beste fra Carluccios kjøkken. En helt spesiell perle av en bok, for alle som elsker den enkle italienske maten. Antonio Carluccio er født på Amalfikysten i Sør-Italia. Han har gitt ut tretten kokebøker, hatt flere populære tv-program, mottatt en rekke priser, og bygget opp den suksessrike kjeden Carluccio's Caffè i London.

Forlag Versal

Utgivelsesår 2009