Er lik kjærlighet

16 samtaler

kunstverk fra 35 samtidskunstnere

av (forfatter) og Magne Hovden (forfatter).

Z-forlag 2013 Innbundet

Prosjektet =kjærlighet omfatter en bok og 47 kunstverk av kjente samtidskunstnere. Boken har 39 av kunstverkene som helsides illustrasjoner. Blant disse kunstnerne er: Håkon Bleken, Matias Faldbakken, Inger Sitter, Bjarne Melgaard, Håkon Gullvåg, Jens Johannessen, Vebjørn Sand, Unni Askeland, Morten Viskum, Sverre Koren Bjertnæs, Vibeke Slyngstad, Fredrik Raddum, Elisabeth Werp, Vibeke Tandberg og Kjell Nupen.
«Jeg ønsket å skrive om kjærlighet. Jeg ville utforske hva kjærlighet betyr, og hvor viktig den er i et liv. I grenseland blir det meste mer karikert og tydelig, og dette er en av grunnene til at jeg valgte å snakke med =selgere, fordi de er grensegjengere.
Ærlighet er en del av ordet kjærlighet. Samtalene med selgerne satte en god standard for hvor ærlige mennesker kan være, og tittelen på boken kunne like godt vært =Ærlighet», sier forfatteren.
Hele overskuddet av prosjektet går til =Oslo

Forlag Z-forlag

Utgivelsesår 2013

Genre Personlige beretninger

Fine små tekststykker fra en gruppe som ikke kommer ofte til orde ellers. Ellers en typisk veldedighetsbok.

Her er fagbøker jeg hadde glede av i 2013. Noen av titlene har omtaler.