Enhjørningens hemmelighet ; Rackham den rødes skatt

av (forfatter) og Hergé (illustratør).

Egmont serieforl. 2010 Innbundet

Enhjørningens hemmelighet: Tintin kjøper et flaskeskip som han tenker å gi til kaptein Haddock. Da skipets mast brekker ved et uhell, finner Tintin et skjult dokument som viser hvor man kan finne en skjult skatt. Historien fortsetter i Rackham den rødes skatt. Dette er den 11. og 12. historien om Tintin.

I denne boken kan du lese historiene Enhjørningens hemmelighet og Rackham den rødes skatt. Enhjørningens hemmelighet: I denne historien kommer Tintin over et gammelt modellskip på et loppemarked. Skipet viser seg ikke bare å ha nær tilknytning til kaptein Haddocks slektshistorie, det bærer dessuten på verdifull informasjon, kommer det fram etter en serie dramatiske hendelser. Informasjonen er imidlertid ikke enkel å bli klok på - det skal en skarp reporterhjerne til for å få den fram i lyset - bokstavelig talt. Rackham den rødes skatt: Det mangler ikke på interesse utenfra når kaptein Haddock og Tintin forbereder ekspedisjonen ut til den gamle, sunkne skonnerten Enhjørningen. Men den særdeles tunghørte og distré professoren Tryphon Tournesol, som gjør sin entré i denne historien, er faktisk bare ute etter å bidra med en nyttig oppfinnelse eller to. Det kan virke som den svært så dramatiske skattejakten er helt nytteløs, men på utrolig vis får alt som har skjedd en mening!

Forlag Egmont serieforl.

• "Tintin i Kongo ; Tintin i Amerika" av Hergé
  • "Faraos sigarer ; Flight 714 til Sydney" av Hergé
  • "Den blå lotus ; Tintin i Tibet" av Hergé
  • "De 7 krystallkuler ; Soltempelet" av Hergé
  • "Asterix - borgerkrigen ; Asterix' odysse ; Asterix & Sønn ; Asterix og det flygende teppet" av Albert Uderzo
  • "Asterix som gladiator" av René Goscinny
  • "Asterix på skattejakt" av René Goscinny