Englebarn får vondt

av (forfatter) og Jan-Kåre Øien (illustratør).

Damm 1998 Innbundet

Kjøp bøker hos haugenbok.no

Under øvingen til skolemusikken setter tannpinen inn. Brått og uten nåde. Og Paul rauter som ei ku inn i hornet til lungene er tomme for luft. Neste dag bærer det til tannlegen, det verste stedet på jord. Dette er en bok om å ha det vondt og litt om kyssing innimellom.

Under øvingen til skolemusikken setter tannpinen inn. Brått og uten nåde. Og Paul rauter som en ku inn i hornet.
Han stopper ikke før lungene er helt tomme for luft. Neste dag bærer det til tannlegen. Det verste stedet på jord. En innsiktsfull og morsom bok om det å ha vondt. Fra Pauls tannpine til Bibelens Job - som ble rammet av all verdens plager. Og littegrann om kyssing innimellom.

Paul Leer-Salvesen har skrevet seg inn i tusenvis av barns hjerter med de alvorlige og morsomme bøkene om englebarnet Paul. I 1996 fikk han Skolebibliotekarforeningens litteraturpris for disse bøkene.

Forlag Damm

Utgivelsesår 1998

Serie Leseløve

Ofte spørsmål om bøker til barn om tannlegebesøk, legebesøk og sprøyteskrekk. Her er nokre av bøkene som er å finne.

• "Engler og bukser og Huba Buba" av Paul Leer-Salvesen