En ytterst interessant bok om dyrenes verden

av (forfatter), John Mitchinson (forfatter), Ted Dewan (illustratør) og Bjørn Alex Herrman (oversetter).

Font 2009 Innbundet

Boken presenterer ukjente fakta og kuriositeter om dyr.

Forfatterne bak bestselgeren En ytterst interessant bok om alt du ikke vet tar nå leseren med på en uforglemmelig kunnskapssafari til dyrerikets ytterste avkroker. Denne ytterst interessante boken presenterer ukjente fakta og kuriositeter om et hundretall av våre firbente, bevingede, krypende eller svømmende venner. Hvis du tror at sauen er dum eller at en albatross ikke kan fly sammenhengende i ti år, da har du et presserende behov for denne boken! John Lloyd og John Mitchinson har inntil nylig vært legendariske for sin uvitenhet om dyrenes verden. Bokens forord er skrevet av Stephen Fry. Norske anmeldere om En ytterst interessant bok om alt du ikke vet (Font, 2008): "Noen bøker er faktisk utrolig mye morsommere enn andre. En slik bok er En ytterst interessant bok om alt du ikke vet." - Aftenposten "Her er det mye svært interessant og uhyre unyttig å lære (...) Kort sagt: Utmerket underholdning." - Dagbladet

Forlag Font

Utgivelsesår 2009

Genre Humor

Saknar ein funksjon på bokelskere der ein kan markere når ein anskaffa seg dei enkelte bøkene. Lagar derfor eigne lister fom 2018 for å bøte på dette.

Siden det nå bare er en måned igjen av 2018 er det på tide med en liste for 2019 som jeg bl a kan flytte over bibliotekbøkene og andre som jeg ikke blir ferdig med i år.

• "En ytterst interessant bok om alt du ikke vet" av John Lloyd
  • "#alfahann" av Jan Tore Noreng