En verdensomseiling under havet

av (forfatter), Maj Bylock (redaktør), Alvaro Tapia Lagunas (illustratør) og Jørn Roeim (oversetter).

Gyldendal 2005 Innbundet

I året 1866 blir det observert en dyreliknende gjenstand i havet. En ekspedisjon drar til sjøs for å lete, og finner fartøyet Nautilus under kaptein Nemos kommando. Som hans fanger må tre av ekspedisjonens medlemmer bli med på ferden under vannet.

Ny JuniorKlassiker .; fortellingen om jakten på det undersjøiske uhyret Det ene fartøyet etter det andre forsvinner sporløst på havet. Ryktet om et skrekkinnjagende havuhyre sprer seg. Uhyret må for en hver pris drepes! Dermed legger professor Aronnax ut på en ekspedisjon, utrustet med kraftige harpuner. Men ikke i sin villeste fantasi kunne han forestille seg det han kom til å oppleve ...1800-tallsforfatteren Jules Verne skrev mange fantastiske bøker om hvordan han forestilte seg framtiden. «En verdensomseiling under havet» er like fengslende og fantasieggende å lese i dag, som da den kom ut første gang.

Utgivelsesår 2005

ISBN13 9788205338050

EAN 9788205338050

Serie Gyldendals juniorklassikere

Genre Science fiction Klassisk litteratur

Omtalt tid 1800-tallet

• "Reisen til månen ; En ferd rundt månen ; Et drama i luften" av Jules Verne
  • "Reisen til månen ; Gullgraverliv ; Den hemmelighetsfulle øya ; Huckleberry Finn" av Jules Verne
  • "A tale of two cities" av Charles Dickens
  • "I trifidenes dager" av John Wyndham
  • "Dødstårnet" av John Dickson Carr
  • "Fem uker i ballong - tre engelskmenns oppdagelsesreise i Afrika" av Jules Verne
  • "Gilgamesj - han som så alt" av Per Seyersted
  • "Creme fraiche - en føljetong" av Suzanne Brøgger