En torn i øyet

av (forfatter) og Rune R. Moen (oversetter).

Versal 2011 Innbundet

En ung jente blir funnet myrdet. Rebekka Holm, en 35 år gammel nyansatt etterforsker, blir sendt fra Rikspolitiets mordkommisjon i København til sin fødeby for å etterforske saken. Samtidig som hun nøster opp i saken, konfronteres Rebekka med sin egen historie. Dette er den første boken om Rebekka Holm.

Ny dansk krimsuksess

En lun sensommernatt sykler den unge Anna Gudbergsen hjem langs Ringkøbing Fjord etter en kveld på byen. Men Anna kommer aldri hjem. Neste morgen blir hun funnet, brutalt myrdet i den nærliggende skogen. Rebekka Holm, 35 år og nyansatt etterforsker hos Rikspolitiets mordkommisjon, blir sendt fra København til Ringkøbing. Her har Rebekka vokst opp, men hun har holdt seg unna siden en ulykke for seksten år siden. Motvillig vender hun tilbake, og virvles inn i et lite samfunns løgner og svik, samtidig som hun konfronteres med sin egen historie.En torn i øyet er første bok i en ny dansk krimserie med Rebekka Holm som hovedperson - en ung, ambisiøs etterforsker med sans for forbrytelsens psykologi. Boken ble en bestselger og fikk strålende mottagelse. Andre bok om Rebekka Holm er nettopp lansert i Danmark.Julie Hastrup (1968) er utdannet journalist fra Danmarks Journalisthøjskole og har blant annet arbeidet for TV2 / Lorry og Danmarks Radio. Hun har bodd i København hele livet, men er født i Ringkøbing.

Forlag Versal

Serier Mistenkt (1) Rebekka Holm (1)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Danmark

Spennende å se hvor mange av disse bøkene jeg kommer til å lese.

Bøker jeg har lest i 2015

• "Ulykken" av Linwood Barclay