En tid til å drepe

Aschehoug 2006 Heftet

Datakonsulent Odd Nyborg blir drept av en geværkule i Vibes gate, Oslo. Politietterforskerne Else Viken og Hans Haugland har mottatt et presist signalement som kan passe på en italiener bosatt i Bærum. Norsk politi jakter sammen med Interpol i London, Paris, Istanbul, Côte d'Azur og på den italienske rivieraen etter noe som viser seg å være en seriemorder med flere mord på samvittigheten.

Datakonsulent Odd Nyborg blir drept av en geværkule i Vibes gate, Oslo. Politietterforskerne Else Viken og Hans Haugland mottar et signalement som kan passe på en italiener bosatt i Bærum, men denne Luigi er som sunket i jorden. Vi får imidlertid vite at snikskytteren egentlig er en kvinne. Skjønt, «egentlig»? Det skal vise seg å være mer komplisert enn som så. Snikskytteren har tatt livet av langt flere enn Nyborg, og nå jakter norsk politi sammen med Interpol på en slags seriemorder. Hvilken motivasjon er det som driver denne drapsmaskinen? Etter hvert går det opp for oss at leiemorderen har opplevd den grusomste europeiske tragedien siden annen verdenskrig på nært hold. Snart har hun bare ett oppdrag igjen ... Inge Harsten har en årrekke jobbet innenfor databransjen, både i Norge og en rekke metropoler.

Utgivelsesår 2006

ISBN13 9788203191190