En sommer til leie

av (forfatter) og Svein Svarverud (oversetter).

Bastion 2015 Innbundet

Ellis, Julia og Dorie. Bestevenninner siden barneskolen. Nå er de midt i 30-årene og befinner seg plutselig i et veiskille både i livet og i kjærligheten. Alle tre har de noe de flykter fra og alle tre har de hemmeligheter de bærer på - både for hverandre og omverdenen. En måned i et leid feriehus ved sjøen er kanskje akkurat hva jentene trenger.

Den svært tiltalende utleieren og innlosjeringen av en mystisk, fremmed kvinne gjør ferien hakket mindre kjedelig og avslappende enn hva venninne først hadde tenkt.

Sammen utgjør de fem personer som opplever å spørre seg selv om alt det de har tatt for gitt i livet. Fem personer på en reise som vil få de til å røpe sine hemmeligheter og tilgi. Fem personer som trenger et hav av forandring, og en måned i et leid sommerhus kan kanskje gi dem akkurat det de trenger ...

Forlag Bastion

Utgivelsesår 2015

Omtalt sted North Carolina

Hadde gode takter innimellom, men altfor mye pjatt. I tillegg 100 sider for lang! Pluss for litt dramatikk på slutten.

Veldig underholdene "dameroman" om fire kvinner som ferierer sammen i et hus ved kysten. Tre av dem er barndomsvenner som sjelden treffes, men som har det like gøy sammen når de har tid til å treffes. Den fjerde kvinnen kjenner de ikke, men da hun fortalte at hun så etter et sted å bo for en måned leier jentene ut et av rommene til henne. Alle fire bærer på en hemmelighet, og snart får vi ta del i problemene og gledene deres. Boka gav meg skikkelig sommerstemning! Det er masse humor og varme, en god porsjon kjærlighet, og litt spenning med den mystiske ukjente damen.

Helt OK som lettlest sommerbok, men litt for overfladisk og forutsigbar for min del. Terningkast 3.

Sommerlesning fra den internasjonalt bestselgende forfatteren Mary Kay Andrews!

De tre vennene Ellis, Julia og Dorie har vært bestevenner hele livet. En sommerferie leier de et feriehus ved sjøen. De har ulike grunner til å være der, men ett felles ønske: Å tilbringe en bekymringsfri sommer i hverandres selskap.

Det viser seg derimot at de ikke kjenner hverandre så godt som de trodde.

Les hele omtalen her

• "Forelsket i Napoli" av Heddi Goodrich