En sannsynlig historie

av (forfatter), Bodil Engen (oversetter) og Tone Danielsen (oppleser).

Cappelen Damm 2011 Lydfil

Helena og mannen kjøper en gård i Norrland for å drive hotell. Snart er imidlertid skilsmissen et faktum, og Helena må håndtere hotelldriften og den ulykkelige tenåringsdattera selv. Etter ei selvforskyldt bilulykke tar finansmannen Anders inn på Helenas lille hotell. Når de to ulykkelige menneskene møtes, oppdager de at det finnes andre valg i livet enn det de opprinnelig trodde.

Format Lydfil

ISBN13 9788202359614

EAN 9788202359614

Omtalt sted Sverige

En klok bok med finess. Karin Alvtegen när hon är som bäst!

Jeg avbrøt boka, men føler for å fortelle hvorfor fordi jeg er redd jeg behandlet boka dårlig; historien var forsåvidt interessant, men jeg følte det drog ut (litt) i det uendelige. Mens jeg prøvde å fokusere på en historie som jeg strevde med å følge med på (fordi det drog (litt) ut i det uendelige), ble så veldig mye annet lesestoff så veldig mye mer tiltrekkende. Der. Jeg kan godt anbefale boka. Jeg er (dessverre) ganske sikker på at hadde jeg kommet meg gjennom, så hadde jeg helt sikkert sittet igjen med gleden av en fin historie.

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

Definisjonen av galskap er gang på gang å gjøre det samme, men likevel vente seg et nytt resultat.

Det er få som forstår at man selv velger om man blir eddik eller årgangsvin.

Ingen kan løpe fort nok, når jegeren bor i den som jages.

"Du Verner, du som har lest så mye og virker så klok, hva tror du egentlig er meningen med alt dette?" "Med hva da?"
Anders slo ut med hånden. "Dette med livet."
Verner snudde seg med en forbauset mine. "Livet? Det er vel ingen bestemt mening med det. Må det være det, da?" Anders svarte ikke. For det hadde han nok tenkt at det måtte. "Men hva vet jeg, kanskje det er det. Særlig hast er det i hvert fall aldri, det er nok det eneste jeg har forstått. For hva eller hvor er det om å gjøre å komme til?" "Nei, det var akurat det jeg spurte om."

" - Det er helt i orden å tvile, det er der alle fremskritt begynner. Å fordømme, derimot, er den lates måte å hegne om sin bekvemmelighet på. Det er ganske sterkt å ha så høye tanker om sin egen forstand at man kan tillate seg å forakte det man ikke forstår."

Bøker som handler om ensomhet anbefalt av bokelskerene her inne.

Dette er bøker som jeg har tenkt kanskje å lese i sommer. Noen av disse vet jeg at jeg skal lese i sommer. Mens andre får jeg se om jeg skal lese i sommerferien.

Dette er bøker som på ulike måter har gjort inntrykk, og har som har gitt meg gode leseopplevelser i 2011. Kommentarer om hver bok! Rekkefølgen er tilfeldig.

Flere lyst til å lese bøker.

Var hos ene søskenbarnet mitt dag som har kjøpt seg hus med masse innhold, bl.a. en MASSE bøker som jeg fikk plukke fritt det jeg ville av.
Jeg var i himmelen en stund! Her er bøker nok for en god stund fremover!!

• "Den hemmelige kvinnen" av Anna Ekberg
  • "Sannheten om livet og døden" av Belinda Bauer