En regel mot mord

av (forfatter) og Kjersti Velsand (oversetter).

Kagge 2023 Innbundet

Førstebetjent Armand Gamache har endelig noen dager fri fra politihverdagen i den lille byen Three Pines. Han har tatt inn på et avsidesliggende gammelt hotell, sammen med sin kone. Men heller ikke her får han fred for menneskenes skyggesider.

Når familien Finney ankommer hotellet, settes hele personalet i full sving. Irene Finney og hennes fire voksne barn er nemlig ankommet for å avholde en minneseremoni for deres avdøde mann og far. Men når et lik blir funnet, må familien sørge over enda et tapt medlem. Som gjest på hotellet virvles Gamache snart inn i oppklaringen.

En regel mot mord er en bok i den bestselgende serien om Armand Gamache. Den kanadiske førstebetjenten er blitt kalt en moderne utgave av Hercule Poirot og er en leserfavoritt av de sjeldne. Bøkene om ham er solgt i flere enn ti millioner eksemplarer verden over, og TV-serien Three Pines, med Alfred Molina i hovedrollen, er basert på bokserien.

Forlag Kagge

Utgivelsesår 2023

Serie Armand Gamache (4)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Canada

Ypperlig, moderne Who dunnit-krim :)

• "Den brutale sannheten" av Louise Penny
  • "Iskald død" av Eva Frantz