En pingles dagbok

Greg Heffleys dagbok

av (forfatter), Jeff Kinney (illustratør) og Isak Rogde (oversetter).

Gyldendal 2011 Heftet

Av og til stinker det å være liten. Og ingen vet dette bedre enn Greg Heffley. På skolen er han omgitt av sveklinger som ennå ikke har satt inn vekstspurten - sånne som han selv - og ondsinnede gorillaer som er nødt til å barbere seg to ganger om dagen.

ISBN13 9788205409934

EAN 9788205409934

Serie En pingles dagbok (1)

Genre Humor

denne boka handler om greg heffley altså hovedpersonen. han skriver en loggbok om livet hans som han helt ikke vill at noen skal få tak i. les boken så får du vite mye mer om tenåringsplagene og om vennen hans som er litt for barnslig.

Dette var en veldig bra bok. Den var morsom of underholdene. Uten tvil en femmer

En god bok for barn og unge. Lettlest og underholdende. Som voksen er den også fin, om ikke annet fordi man kan prise seg lykkelig over at man ikke lengre er liten ;)

den var kuuuuul

Dette er en super bra og morsom bok fordi den handler om en pingle som opplever masse rart og skriver flaue og morsomme ting i dagboken sin. Hele serien er egentlig veldig bra, men jeg syntes denne er best. Fordi der er det mest morsomme ting.

Her er noen bøker for de som ikke helt er ungdom enda, men heller ikke barn. Dette er bøker jeg likte godt da jeg var på den aldren, og jeg vil anbefale dem for jenter i rundt 10 til 12 års alderen. Alle er skjønnlitterære bøker, og etter min smak, veldig kjekke å lese. Et par av dem er første bok i en serie, og jeg anbefaler å lese hele serien! Noen av bøkene er kanskje for gutter også, men det er litt vanskelig for meg å si siden jeg selv er jente. Bør leses!

Jeg har lest noen av dem og de var gode. Andre var mindre gode og noen fikk jeg ikke tid til en gang. Skal prøve og fullføre lista neste år når jeg får tid :)

en pingles dagbok er en spennende! du for høre om en gutt som heter greg og om livet i familien hans!
greg har en venn han heter rowly! han er en god venn men i den grønn de uvenner hva skal di gjøre det får du vite når du leser den!!!

Lesetips til sommeren for barn i alle aldre

• "Brakkesyke" av Jeff Kinney
  • "Tøffe tider" av Jeff Kinney
  • "Ut på tur, aldri sur" av Jeff Kinney
  • "Nedtegnelser fra et populært liv - NOT!" av Rachel Renée Russell
  • "Barna som forsvant" av Lars Joachim Grimstad
  • "Hei, det er meg! - ikke la meg bli alene igjen her" av Nina Elisabeth Grøntvedt