En ny jord

våkn opp til livets formål

av (forfatter) og Vigdis Fretheim (oversetter).

Arneberg 2019 Heftet

Forlag Arneberg

Utgivelsesår 2019

ISBN13 9788202645137

EAN 9788202645137

Jo raskere du er til å feste verbale eller mentale merkelapper på ting, folk eller situasjoner, jo grunnere og mer livløs blir virkeligheten din, og jo sløvere blir du overfor virkeligheten, overfor livets mirakler som utfolder seg i og rundt deg. På denne måten blir man kanskje flink, men visdommen går tapt i likhet med gleden, kjærligheten, skaperkraften og følelsen av å leve. De skjules i det tause gapet mellom oppfatningen og tolkningen. Selvfølgelig må vi bruke ord og tanker. De har sin egen skjønnhet - men trenger vi å bli innesperret i dem?

Å definere seg selv ved hjelp av tenking er å begrense seg selv.

"For lykke, hvor lite trengs for lykke!...nettopp den minste ting, den mildeste ting, den letteste ting, raslingen fra en firfisle, et åndedrag, et blikk - det lille utgjør den beste lykke. Vær stille."
Nietzsche

En instinktiv reaksjon er kroppens direkte reaksjon på en ytre situasjon. En følelse er imidlertid kroppens reaksjon på en tanke.

Det er ikke det du gjør, men hvordan du gjør det, som bestemmer om du oppfyller din skjebne eller ikke. Og hvordan du gjør det du gjør, bestemmes av din bevissthetstilstand

Because I heart Oprah <3

Inspirert av et punkt på lista over Leseutfordringen 2016 har jeg kopiert følgende liste fra engelsk wikipedia. Jeg har derfor valgt å beholde de engelske versjonene og sett bort fra eventuelle norske oversettelser for å beholde ei helhetlig liste som muligens er enklere å finne frem til.

De 10 bøkene jeg liker best innenfor emnet sinn, kropp og sjel. Legg gjerne inn en kommentar om hvilke du liker best.

Bøkene har jeg allerede liggende i bokhylla. Flere av de er påbegynt, men desverre ikke fullført, av ulike årsaker Uansett; disse må leses!

Håper å lese 30 bøker dette året :)

• "Stillhetens stemme" av Eckhart Tolle
  • "Suksessens sju åndslover - slik får du hjelp til å oppfylle drømmene dine" av Deepak Chopra
  • "Jons bok" av Jon Schau
  • "Det er nå du lever - en veiviser til åndelig opplysning" av Eckhart Tolle
  • "Himmelske samtaler - bok 3" av Neale Donald Walsch
  • "Du får alltid det du ber om" av Esther Hicks
  • "Lev her og nå! - lev i nået - få ny energi og balanse" av Eckhart Tolle
  • "Sjelereiser - beretninger om livet mellom livene" av Michael Newton
  • "Vekk din indre healer - gjenskap forbindelsen til universet ved hjelp av de nye energifrekvensene" av Eric Pearl
  • "Himmelske samtaler - bok 2" av Neale Donald Walsch
  • "Amor fati - din vei til mindfulness og selvinnsikt" av Kristin Flood