En nese for alt

hunden - menneskets nyttigste venn

Gyldendal 2014 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Årets bok for alle hundeelskere!

Med sprudlende fortellerglede, enorm kunnskap og stor kjærlighet har Frank Rosell skrevet den store populærvitenskapelige boken om hunden og dens luktesans.
........... Det finnes ca. en halv million registrerte hunder i Norge. Hundens nese er 100 000 til hundre millioner ganger mer sensitiv enn vår. Det gjør den firbente til menneskets nyttigste venn. Noen av dem beskytter oss mot kriminelle, smuglere og terrorister. Andre snuser seg frem til savnede mennesker, skremmer opp ryper på fjellet eller oppdager krefttyper på et svært tidlig stadium.
........... I denne boka forteller Rosell om beverhundene Mie og Tapas, spekkhoggeravføringshunden Tucker, brunsthunden Elvis og mange flere. Vi får vite hvorfor hunder går rett i skrittet på fremmede, at hunden genetisk er 99,96 prosent ulv, og hvorfor kriminelle som faller for fristelsen å rømme vannveien, bør slutte med det.
.........

Utgivelsesår 2014

ISBN13 9788205475502

EAN 9788205475502

• "Selger dere strykejern? - og andre spørsmål fra bokhandelkunder" av Stian Johansen
  • "Tomt rede - roman" av Alicia Gimènez-Bartlett
  • "Knusende stillhet" av Val McDermid