En morder lyver ikke alene

av (forfatter), Gerd Hoff (oversetter) og Kari Wærum (medarbeider).

Silke 2011 E-bok

Dette er den første boka om Christer Wijk.

Det er sommer og feriestemning. En liten gruppe lett sofistikerte venner tilbringer noen late ferieuker sammen på en liten øy langt fra de nærmeste naboene. Solen skinner, og dagene går med til å bade, spise deilig mat og sladre. Hver og en i vennegjengen bærer på sine hemmeligheter, og det ulmer under overflaten ... Snart skal ond og brå død ødelegge feriestemningen. Så skjer mordet, liket forsvinner - og dramatikken er i gang. Den småborgerlige, lille kretsen kan gjerne ha en sval og kontrollert overflate, men under de pene manerene koker det av sterke følelser og erotiske hemmeligheter. Da den unge studenten Puck gjør en sjokkerende oppdagelse kan nysgjerrigheten hennes komme til å koste henne dyrt. Heldigvis ankommer kommissær Christer Wijk til øya. Ska han lykkes løse mordgåten innen flere mennesker dør? Maria Langs roman er en klassisk krimgåte i riktig Agatha Christie-ånd, og her er ingen genetiske spor som kan avsløre forbryteren. Denne gåten må løses på den gammeldagse måten: relasjoner, motiv, alibi. Forfatteren bruker humor og satire og harselerer elegant med datidens politikk og folkemeninger. Dette er nostalgisk krim på sitt beste!

Forlag Silke

Serier Silkeperle Christer Wijk (1)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Sverige

Lettlest krim i Agatha Christie-stil; anbefales for de som leter etter en "snill" krim!

Back to basic-krim med et begrenset antall person på et begrenset område, et lik dukker opp (og forsvinner) og alle er mistenkt. Genial politimann nøster opp trådene og avslører morderen. Jeg liker det jeg. Les hele omtalen på ritaleser.com

For en som syntes at lykken er å finne sofakroken på kveldstid med rødvin og sjokolade og se på Hercule Poirot eller Miss Marple, gjerne i timesvis, er Maria Lang sitt forfatterskap den ultimate toppen av lykke !
For Maria Lang er helt klart stemningsfulle skildringer like essensielt som selve mordgåten, og i beste Agatha Christie stil har hun skapt en god gammaldags krim som engasjerer og sjarmerer.

Helt grei koselig krim ,men litt naiv, en god oppklaring på slutten , men my "siksakk "undervegs Det ble litt mye "backfish" for meg

Dette er en virkelig bra krim for alle som liker Agatha Christie. Men den er enkel og rett frem og ingen stor litteratur. For meg var det koselig å lese en så positiv og rett frem krim-roman at jeg anbefaler den til alle som trenger en pause fra blodige mord beskrivelser.
Jeg har skrevet noen få ord her: Betraktninger

Elsker å gå på loppemarked å se på bøker. Denne gangen føler jeg meg ekstra heldig! Fikk alle disse bøkene for kun kr 170,-

Bøker eg har lest i 2014. Starta litt seint så kanskje noko ukomplett

Denne er mest til mitt eget bruk. Jeg har lyst å lese bøker i rekkefølge selv om man ikke trenger å lese dem i rekkefølge.