En modig datter

av (forfatter) og Mette I. Gudevold (oversetter).

Cappelen Damm 2019 Innbundet

1929: Når et lidenskapelig - og upassende - kjærlighetsforhold blir avslørt, velger Lucy fornuftsekteskap i stedet for et liv i skam. Sammen med James, ektemann og eier av en kaffeplantasje, legger hun ut på den lange reisen til sitt nye hjem i India.

Når Lucy treffer på Gowri, en ung kvinne som vokter et tempel, vekkes nysgjerrigheten. Hun ønsker å finne ut mer om henne, og årsaken til at hun må leve i isolasjon, langt borte fra familien.

Nåtid: Med en karriere i fritt fall og et forhold som er i ferd med å feile, flykter Kavya fra den sydende storbyen Mumbai og drar til hjembyen. Her får hun høre om et gammelt tempel som er blitt funnet i en landsby i nærheten, og som inneholder brev som skildrer en tragisk historie - skrevet av en ung kvinne ved navn Gowri.

Etter hvert nøstes historien om Gowri og Lucy opp, og Kavya begynner å forstå de fryktelige ofrene som ble gjort, og hvilken avgjørelse de to kvinnene tok som forandret livet deres for alltid.

ISBN13 9788202585242

EAN 9788202585242