En liten verden

av (forfatter) og Elisabeth Bjørnson (oversetter).

Gyldendal 2015 E-bok

Verden ER liten, bare man tør legge den for sine føtter.

Hvis man mangler reisefølge, så kan man jo bare følge etter noen som er på vei til Arlanda, tenker 70-åringen Elsa, som ikke lenger vil sitte alene i leiligheten sin. I smug forfølger hun tilfeldig utvalgte personer, og rekker å komme seg til både Västerås og London før den virkelig store reisen står for døren.
Den tidligere filmstjernen Isabella blir fremdeles gjenkjent på gaten. Som 50-åring lurer hun på hva hun skal gjøre med resten av livet. Hennes fargerike venninne Carola i England er akkurat blitt single. Tvunget til å finne på noe nytt begir Isabella og Carola seg ut på et eventyr på den engelske landsbygda.
Tilfeldigheter, eller kanskje det er skjebnen, fører Elsa og Isabella og Carola sammen, og de tre kvinnene får etter hvert stor betydning for hverandre på sine ulike eventyr. For verden er liten, bare man tør å legge den for sine føtter ...
En liten verden er en fartsfylt, varm og humoristisk feelgoodroman om kjærlighet, sex, vennskap og voksne mennesker som våger å ta det store steget.
«En skikkelig pageturner.».Skaraborgs Allehanda
«Denne underholdningsromanen inneholder alle de riktige ingrediensene.».Halmstad 7 dagar
«Enda en fulltreffer fra Åsa Hellberg ...» Cattis bokblogg

Utgivelsesår 2015

ISBN13 9788205471344

EAN 9788205471344

Veldig underholdende og lettlest. Her skjer det utrolig mye! Ikke et kjedelig sekund. Boken veksler mellom Isabella (fraskilt, rik, tidligere skuespiller), Camilla (isabellas rike og dramatiske venninne. Nylig forlatt av sin mann som fant en yngre kvinne), Sam (Amerikansk (halvt svensk) rik kjekkas med død kone og 18år gammel sønn) og Elsa (eldre enke som har levd et stille liv, men nå vil utvide horisonten). Et par andre personer er involvert. Og på grunn av mange tilfeldigheter vikles de forskjellige historiene sammen. Her er det rikelig med romantikk og drama. Alt sammen er herlig usannsynlig

• "Lupus" av Jens Henrik Jensen
  • "To ganger er en vane" av Denise Rudberg
  • "En mann ved roret" av Nina Stibbe
  • "Iskald tirsdag" av Nicci French
  • "Ennå finnes det håp - roman" av Karin Wahlberg
  • "Strenge menn" av Elizabeth Gilbert
  • "Skjebnedansen" av Lucy Foley
  • "Dødeland" av William Shaw
  • "Der lyset slipper inn" av Lucy Dillon
  • "Det flyvende sirkus" av Susan Crandall