En liten sang om kjærlighet

Gyldendal Tiden 1994 Innbundet

Rose, 17 år, lever i skyggen av søsteren, og tror ikke at noen kan elske henne. Året er 1943. De to er evakuert for å slippe unna krigen, og overlatt til seg selv. Rose oppdager at huset de bor i skjuler en kjærlighetshistorie fra forrige verdenskrig. Snart får hun selv oppleve kjærligheten.

Forlag Gyldendal Tiden

Utgivelsesår 1994

ISBN13 9788205225671

EAN 9788205225671

Omtalt tid 1939-1945

En liste over litteratur om forelskelse og kjærlighet i tenårings/ung voksen -alderen.

Forslag til litteratur om temaet innenfor hvilken som helst sjanger mottas gjerne! Det finnes mange romaner, men hva med dikt, tegneserier o.l.? Og litt mer innslag av de virkelige klassiske historiene, som unge fremdeles vil kunne ha glede av i dag ville også vært fint...

Lurte på om noen har disse bøkene å selge meg til en billig penge. Helst innbundet, men ikke livsviktig :) Send meg et brev da vel hvis noen vil bli kvitt noen av bøkene sine :) Jeg vil også bare ha de på norsk.

• "Sølvdelfinen" av Anita Eklund Lykull
  • "Og katten tok en mus" av Robert Cormier
  • "Barn 312" av Hans-Ulrich Horster
  • "Emily på månegården ; Emily reiser bust ; Emily på egne leier" av Lucy Maud Montgomery
  • "Alt du kan ønske deg - roman" av Linn T. Sunne
  • "Ravnens sang" av Per Nilsson