En liten rosa og mange fargerike små - hvor er de nå?

av (forfatter), Stina Wirsén (illustratør) og Elisabeth Bjørnson (oversetter).

Gyldendal 2010 Innbundet

I denne boka kan du bli med å leite etter Lille rosa. Hun gjemmer seg både over og under, bak eller på, foran eller ved siden av ting.

Sprelsk språklek for å beskrive HVOR

Denne vidunderlige boka er et funn for alle som vil leke mens de oppøver barnas språkferdigheter. Sprelske illustrasjoner, fantasi og pedagogikk i herlig samspill. Barna vil fryde seg over de morsomme situasjonene ? som når liten rosa er midt i en truse ? eller er hun utenfor huset?I den nye og frodige boka om liten rosa og alle de fargerike små, handler det om hvor liten rosa til enhver tid befinner seg. Stina Wirsén gir ikke entydige, universelle svar i bøkene sine, og slik er det også når hun filosoferer over HVOR. Morsomme små vers på rim viser oss at det er flere måter å beskrive situasjonen på, uten at noen svar er mer «riktige» enn andre. Kanskje barn og høytleser kan finne andre beskrivelser også, når de går på jakt i de minimalistiske bildene? Denne boka har Stina Wirsén laget sammen med sin mor, Carin Wirsén, som er spesiallærer. De har tidligere utgitt en bok om tallene, «Mange fargerike små og en liten rosa ».Denne vidunderlige boka er et funn for alle som vil leke mens de oppøver barnas språkferdigheter. Sprelske illustrasjoner, fantasi og pedagogikk i herlig samspill. Barna vil fryde seg over de morsomme situasjonene ? som når liten rosa er midt i en truse ? eller er hun utenfor huset?I den nye og frodige boka om liten rosa og alle de fargerike små, handler det om hvor liten rosa til enhver tid befinner seg. Stina Wirsén gir ikke entydige, universelle svar i bøkene sine, og slik er det også når hun filosoferer over HVOR. Morsomme små vers på rim viser oss at det er flere måter å beskrive situasjonen på, uten at noen svar er mer «riktige» enn andre. Kanskje barn og høytleser kan finne andre beskrivelser også, når de går på jakt i de minimalistiske bildene?

ISBN13 9788205404915

EAN 9788205404915