En liten gyllen ring

Gyldendal 2007 Heftet

En ung kvinne blir en morgen funnet drept på en bestialsk måte. Kvelden før deltok hun på en fest i Vinterhagen, et kollektiv for avvenning av rusmisbrukere. Dette er den andre romanen om politietterforskerne Gunnarstranda og Frølich.

Rivertonpris-belønnet kriminalroman: Liket av en ung kvinne blir funnet tidlig en morgen. Hun er blitt drept på en bestialsk måte. Kvelden før deltok hun på en fest i Vinterhagen ? et kollektiv for avvenning av rusmisbrukere. Hun forsvant fra festen i en bil, kjørt av sivilarbeideren Henning.

Katrine var tidligere klient ved kollektivet, men ble rehabilitert og fikk seg en god jobb. Hvorfor måtte hun dø? Politiførstebetjent Gunnarstranda og hans assistent Frank Frølich begynner møysommelig å nøste opp forholdene rundt drapet. Tildelt Rivertonprisen 2000Terningkast 6 «Topp fra Dahl? En opplevelse av en roman.»Yngvar Ustvedt, VG«Kjell Ola Dahls nye krim-triumf? en ener i samtidens norske kriminallitteratur.»Terje Stemland, Aftenposten«Elegant thriller? en svært velturnert spenningshistorie, som er forbilledlig utviklet.»Turid Larsen, Dagsavisen«Stor krim? Poetisk og velkomponert roman om drap og dystre hemmeligheter.»Terje Thorsen, Dagbladet

Utgivelsesår 2007

ISBN13 9788205366671

EAN 9788205366671

Serier Gyldendal krim Gunnarstranda og Frølich (2)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Oslo

Tildelt litteraturpris Rivertonprisen 2000

Bra bok, lettlest å spennende. Kanskje liiitt langtrukken, men....Alt i alt en god bok. Kommer til å lese flere krimbøker av Kjell Ola Dahl :-)

Helt grei krim bok, men tar ikke helt av.Litt treig i perioder.

Denne listen er en oversikt over klassesett som er tilgjengelige for lærere på Rælingen vgs.

• "Dødens investeringer" av Kjell Ola Dahl
  • "Seksognitti - en fortelling" av Kjell Ola Dahl