En hederssak

av (forfatter), Tom Clancy (medforfatter), Steve Pieczenik (medforfatter) og Henning Kolstad (oversetter).

Tiden 2004 Innbundet

En gruppe afrikanske militsiasoldater kidnapper en prest og beordrer alle katolske misjonærer til å forlate Botswana. Vatikanet går ikke uten videre med på det. Op-Center blir satt til å etterforske, og finner ut at den egentlige hensikten er en plan fra utenforstående styrker om å destabilisere regjeringen og overta landets diamantgruver. Fordi Striker-styrken er ute av drift, må Op-Center selv gå inn i saken og rett inn i kryssilden i en afrikansk krig. Dette er niende bok om Op-Center.

En tilsynelatende enkel konflikt i Botswana, men utenforstånede har egentlige motiver om å destabilisre regjeringen og overta Botswanas diamantgruver. Bok 9 i OP-senter-serienPå overflaten virker det som en enkel sak: En gruppe afrikanske militsiasoldater har kidnappet en prest og beordret alle katolske misjonærer om å forlate Botswana. Men Vatikanet ser annerledes på det. Siden det er et nødsfall, blir Op-Center satt til å etterforske, og finner ut at den egentlige hensikten er en plan fra utenforstående styrker om å destabilisere regjeringen og overta landets diamantgruver. Fordi Striker-styrken er ute av drift, må Op-Center selv gå inn i saken - og rett inn i kryssilden i en afrikansk krig

Forlag Tiden

Utgivelsesår 2004