En gutt som Hodder

av (forfatter), Tania Kjeldset (illustratør) og Kjersti Scheen (oversetter).

Damm 2000 Innbundet

Hodder er en gutt som ikke har noen venner på sin egen alder og derfor skaper han sin egen fantasiverden der han finner en vennekrets av mennesker og dyr som er like ensomme som han selv.

EN GUTT SOM HODDER er historien om en tapper gutt som ikke har noen virkelige venner på sin egen alder. Han skaper derfor sin egen verden, der han finner en vennekrets av venner og dyr som kanskje er like ensomme som ham selv. En varm, fantasifull og humoristisk fortelling som både barn og voksne vil ha glede av.
Bjarne Reuter er født i Danmark. Han har skrevet over 60 bøker - en rekke bildebøker, barne- og undomsbøker og spenningsromaner for voksne. Han debuterte i 1975 med "Kidnapping", og har mottatt flere litteraturpriser. Bjarne Reuter har også skrevet manus til 10 filmer, musicals, teater, radio og TV, Bøkene hans er oversatt til 16 språk. Bibliotekenes utlånstall forteller at han er Danmarks mest leste forfatter.
HØYTLESNING I denne serien fra Damm finner du bøker som gleder, morer, forundrer og rører. Bøkene er omhyggelig valgt ut med tanke på at barn og voksne skal oppleve noe spennende sammen. Her er bøkene med både klassiske og nye fortellinger som gir mange gode lesestunder til felles glede.
EN GUTT SOM HODDER passer for barn fra 7 år - og for voksne som liker en god fortelling.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2000