En godt bevart hemmelighet

av (forfatter) og Einar Blomgren (oversetter).

Vigmostad Bjørke 2015 Innbundet

Tredje bind i den internasjonale suksessen Clifton-krøniken Ingen kan holde på en hemmelighet til evig tid 1945. Avstemningen i Overhuset om hvem som skal arve Barrington-familiens formue, har endt uavgjort. Lordkanslerens stemme vil få en avgjørende rolle i Harry Clifton og Giles Barringtons liv. Harry drar tilbake til USA for å promotere sin siste roman, mens hans kjære Emma setter seg fore å finne den lille jenta som ble funnet etterlatt på farens kontor den kvelden han ble drept. Parlamentsvalget står for døren, og Giles Barrington skal forsvare setet sitt i Underhuset. Han blir sjokkert over å høre hvem som er motkandidaten. Men når alt kommer til alt, er det Sebastian Clifton, Harry og Emmas sønn, som skal komme til å avgjøre onkelens skjebne. En godt bevart hemmelighet er tredje bind i Archers episke familiesaga. Den byr på en sjokkerende avsløring, men åpner også opp for flere nye spørsmål. «Enestående! En saga om makt, forræderi og bittert hat.» Booklist «Evnen til å fortelle en god historie er en fantastisk og uvanlig gave Archer har.» The Times Jeffrey Archer er en av verdens mest solgte forfattere, og har solgt over 270 millioner bøker på verdensbasis. Han har utgitt over 30 bøker, blant andre romanene Kane og Abel (no. 2012) og Fanget av fortiden (no. 2013). En godt bevart hemmelighet er tredje bind i hans nye serie Clifton-krøniken, som så langt i norsk oversettelse består av bøkene Bare tiden vil vise og Fedrenes synder (begge utgitt i 2014). Forfatteren er gift og har to voksne sønner. Han bor i London og Cambridge.

Forlag Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2015

ISBN13 9788241910548

EAN 9788241910548

Serie Clifton-krøniken (3)

Omtalt tid Etterkrigstiden

Omtalt sted USA England

Tredje bok inneholder litt vel mye politikk, men scorer høyt på underholdningsverdien. Er glad jeg har spart opp hele serien og tar fatt på neste.

• "Mektigere enn sverdet" av Jeffrey Archer
  • "Dette var et menneske" av Jeffrey Archer