En god sak

av (forfatter) og Ola Otnes (oppleser).

Lydbokforlaget 2012 Lydfil

Dette er den trettende romanen om Svend Foyn.

Kritikerroste Jan Mehlum er en av landets fremste kriminalforfattere og har blant annet vunnet Riverton- prisen for beste norske kriminalroman. Tønsbergadvokaten Svend Foyn blir viklet inn i sin vanskeligste sak noensinne, også denne gang med et skremmende realistisk bakteppe. Og i kulissene opererer politimannen Wilhelm Mørk og kriposetterforsker Alice Anderson. Å ha rett er ikke det samme som å få rett.. Et mørkt drama om rett og galt, fortalt med distansert ironi og blodig alvor: Vellykkede investorer med skjulte interesser, et fargerikt hippiepar, besatt av David Bowie. Og store penger i fritt omløp. En angrende synder, et gedigent boligprosjekt med mørke sider - og to livsfarlige kvinner.

Forlag Lydbokforlaget

Format Lydfil

Serie Svend Foyn (13)

Genre Krim

Omtalt sted Tønsberg

Herlige Svend Foyn! Det er en ren nytelse å lese Mehlums krimbøker! Rolige og herlige Foyn, ordner opp, gjør ting på sin måte, glad i det gode i livet, vittige kommentarer, godt kontaktnett. Utradisjonelle innfallsvinkler og løsningsmetoder.

Boka er ikke intens, men allikevel er det spenning hele tiden. Vi følger gjerningsmenn og etterforskere parallellt, samtidig som Foyn er innblandet. Artig! Språket er lett og ledig, handlingen flyter bra, kort sagt en god bok med spennende handling, egentlig ingen dødpunkter. Utrolig hvor mye som kan hende i en liten by som Tønsberg (og litt rundt omkring da).

En av de bedre som er skrevet av Jan Mehlum. Spenning fra begynnelse til slutt med en god oppbyggning av boka. Tønsberg advokaten Svend Foyn holder stand. Anbefales.

Nok en solid krim av Mehlum med advokaten Foyn som hovedperson. Ikke av hans aller beste, men absolutt lesverdig.

Svend Foyn-romanerna gör mig på gott humör trots att dödsoffren står i bytter & spann i denna småmysiga deckare med temat runt att ha kontra att få rätt. Vet att jag har läst böcker i samma serie tidigare, men det var innan jag började att skriva upp här vad jag läste så jag minns inte vilka det var. Bara att lyssna på dem igen!!

koselig koselig koselig krim akkurat passelig spennende , gode gamle oppskrifter og saker for advokaten vår

Hun snudde seg og kysset meg. Kysset smakte av alt som er bra. Et dikt av Rolf Jacobsen, vin fra Toscana, nybakt brød, søt skinke fra Barcelona. Og saftige, røde jordbær fra Prøysenland.

Jeg likte å sammenligne padlere med birkebeinerløpere; det viktigste er ikke å delta, men å vise seg fram.

Den som tørster etter hevn,holder sine sår åpne.

Mennesker som lyver, får horn i pannen, hadde min mormor innprentet meg. Heldigvis var vi ikke på bildetelefon.

Jeg likte ikke tilfeldigheter, ikke trodde jeg på dem, heller.

Bøker kjøpt pr 24/11. Må bare få nok tid til å lese... Prioriteringer, prioriteringer.... ;)

Favorittkategorien min er krim

Bøker jeg vil anbefale av norske forfattere!

• "Hvit engel, svart natt - kriminalroman" av Jan Mehlum
  • "Et hardt slag - kriminalroman" av Jan Mehlum