En gang skal vi fortelle hverandre alt

av (forfatter) og Johann Grip (oversetter).

Tiden 2012 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Øst-Tyskland, 1990. Søtten år gamle Maria bor på en gård øst for den tysk-tyske grensen som snart ikke finnes mer. Tilfeldig kommer hun i kontakt med førti år gamle Henner som er merket av en dyp tragedie. Dette møtet vekker følelser i Maria som hun ikke er i stand til å kontrollere. Dette er forfatterens debut.

En gang skal vi fortelle hverandre alt er en kjærlighetsroman og en lidenskapsfortelling. Det er også en bok om en tapt periode i Europas nære historie, fortalt i et sanselig, emosjonelt og billedrikt språk.

1990. Maria er snart søtten og en drømmer, sårbar og følsom, alltid med en bok i hånden - Hamsun eller Dostojevskij. Hun bor på en gård like øst for den tysk-tyske grensen, som snart ikke finnes mer. Hun deler seng med Johannes, gårdssønnen. De elsker, selv om hun ikke er sikker på om hun elsker ham.
På nabogården bor førti år gamle Henner, alene. Han er en mann merket av en dyp tragedie, og i landsbyen ser de på ham med mistro. Men for Maria vil et tilfeldig møte med Henner vekke helt nye følelser i henne, følelser hun er ute av stand til å kontrollere, og de får henne til å oppleve med hvilken rå kraft kjærligheten og lidenskapen kan sette preg på et menneskes liv.
En gang skal vi fortelle hverandre alt er Daniela Kriens første roman.

Forlag Tiden

Omtalt tid 1990-1999

Omtalt sted Tyskland

Iblant redder kjærligheten alt.

• "Alltid hos deg" av Maria Ernestam
  • "9. november" av Colleen Hoover