En fri agent

av (forfatter) og Heidi Grinde (oversetter).

Cappelen Damm 2020 Innbundet

En fri agent av John le Carré er et skremmende samtidsportrett, hjerteskjærende, med mørk humor, fortalt med endeløs spenning av en av vår tids største fortellere.

Nat, en førstisju år gammel veteran fra Storbritannias utenriksetterretning, tror hans dager som hemmelig agent er over. Men trusler fra hovedkvarteret i Moskva drar Nat tilbake til jobben. Han må ta over The Haven, en av London Generals nedlagte stasjoner, med en gjeng spioner av ulik kvalitet. Gruppens eneste håp er den unge Florence, som holder øye med Russlands departement og en ukrainsk oligark, som har en finger med i det russiske spillet.

Nat er ikke bare spion, han er også en lidenskapelig badminton-spiller. Hans faste mandagspartner er halvparten så gammel som ham - den innadvendte og ensomme Ed. Ed hater Brexit, han hater Trump og han hater jobben sin på det sjelløse mediebyrået. Med alt hatet drar han Prue, Florence og Nat inn i et politisk sinne som vil fange dem alle.

ISBN13 9788202635138

• "Det ene fra det andre - en Bernie Günther roman" av Philip Kerr
  • "Clinch" av Martin Holmén
  • "Cape Town" av Deon Meyer
  • "Rød eller død" av David Peace
  • "Hva hvis? - seriøse vitenskapelige svar på absurde hypotetiske spørsmål" av Randall Munroe
  • "Straff - 12 fortellinger" av Ferdinand von Schirach
  • "Sløve hester" av Mick Herron