En familieoppskrift

av (forfatter) og Kari Wille Rekdal (oversetter).

Gyldendal 2022 E-bok

En hjertevarm relasjonsroman for lesere av Lucy Diamond og Jill Mansell.

Livet er i ferd med å endres for Laura Griffin. Begge døtrene har flyttet hjemmefra, og det lille huset i Bath er plutselig blitt så stille. Samtidig får hun endelig anledning til å gjøre noe for seg selv. Ikke minst får hun tid til ektemannen, Dom.
Men det viser seg at Dom har skjult noe for henne, og nå ser ekteskapet ut til å rakne. Rasende og ydmyket dukker Laura ned i mormorens gamle oppskrifter for å glemme omverdenen, og mens duften av varmt eplesyltetøy brer seg over kjøkkenet, blir vi kjent med mormorens egen fortelling fra Bath og andre verdenskrig. Gradvis finner Laura tilbake til røttene sine og til seg selv. Men vil hun samtidig finne lykken?
Veronica Henrys fortellinger fra den britiske landsbygda er fylt med varme, klokskap og håp. Med temaer som berører oss alle, og gjennom uforglemmelige og inspirerende karakterer, både underholder og beriker hun leserne med romanene sine.

Utgivelsesår 2022

ISBN13 9788205560307

EAN 9788205560307

Genre Romantikk

Omtalt sted England

«En familieoppskrift» av Veronica Henry – Leseeksemplar fra Gyldendal

Hovedpersonen i boka er Laura, som bor i Lark Hill nummer 11. Et hus hun har arvet etter bestemoren, Kengu. Barna har blitt store, og nå er det datteren Willows tur til å forlate redet. Hun skal til York for å studere. Dessuten er Laura gift med Dom. Tilfeldighetene gjør at Laura finner ut at Dom har en hemmelighet, noe som får store konsekvenser for dem.

Hyggelig feelgood-bok med elementer av dramatikk, kjærlighet og gjenforeninger.

Anmeldelsen er min personlige mening, som jeg ikke tjener penger på. Jeg er heller ikke knyttet til noen forlag.

Les hele anmeldelsen her

• "Hjem til jul" av Roisin Meaney