Elskede barn

av (forfatter) og Rune R. Moen (oversetter).

Cappelen Damm 2021 Innbundet

ISBN13 9788202653118

EAN 9788202653118

Genre Thriller

En mor og hennes datter fraktes til sykehuset etter en ulykke. Det er bare moren som er skadet. Datteren, Hannah, blir tatt vare på av en sykepleier. Hannah forteller at de bor i en hytte i skogen. Det finnes også en yngre bror, og en far. For sykepleieren virker det som at de har blitt holdt fanget i hytta i en årrekke.

De er endelig fri fra fangenskap, men friheten er ikke som forventet, og det skal vise seg at faren langt fra er over.

En sidevender som får de små grå til jobbe overtid! Ingenting er som man først har trodd.

BOKOMTALE: Elskede Barn av Romy Hausmann. Leseeksemplar fra Cappelen Damm

Lena Beck er en 23 år gammel student. Hun meldes savnet etter å ha vært på fest. Det går 14 år, så får foreldrene en telefon fra sykehuset. De har fått inn en pasient som kan være Lena. Med seg på sykehuset har hun datteren, Hannah som forteller at de har flyktet fra en skjult hytte i skogen hvor de har vært fanget.

Lettlest psykologisk krim som får plusspoeng for orginalitet. Til tross for en del språkmessige irritasjonsmomenter, var det en fin historie som var spennende helt fra start.

Les hele omtalen her

Dette er psykologisk thriller på sitt aller beste, den holdt meg virkelig på pinebenken. Slutten falt ikke i smak, ellers hadde den fått full score på terningen

Mest som en huskeliste for meg selv.
Mange forfattere som for meg vil bli nye bekjentskaper.
Uprioritert rekkefølge.