Elleve minutter

av (forfatter) og Anne Elligers (oversetter).

Bazar 2012 Heftet

Boken bygger på en sann historie, og forteller om Maria fra Brasil, som blir knust av kjærlighetssorg etter sine første nølende forhold. Hun er overbevist om at hun aldri vil finne ekte kjærlighet. Et tilfeldig møte i Rio tar henne til Geneve, der hun drømmer om å finne berømmelse og rikdom, men ender opp som gateprostituert. Drømmen om kjærlighet blir fjernere, og hun utvikler en fascinasjon for sex. Men hennes svinnende tro på kjærligheten blir satt på prøve når hun møter en vakker, ung maler. I denne selvoppdagelsens odysse må Maria velge mellom å følge den mørke veien, seksuell tilfredsstillelse i seg selv, eller risikere alt for å finne sitt indre lys og muligheten for hellig sex, sex som en del av kjærligheten.

Forlag Bazar

Omtalt sted Brasil Sveits

Livet är för kort för att läsa tråkiga bökker. Nu har jag testat att läsa den här två gånger men ids inte fortsätta längre. Den nöjda horan jahaja. Men akk så tråkigt han skriver... Åkk detta är mannen som lämnar så fantastiska korta citat efter sig som är såååå kloka åkk smarta åkk mannen som skrev Alkemisten som är en av historiens allra bästa bökker. Men detta är tråkigt även om det är en bra berättelse i grunden. Zzzzzzzz

Bok for unge jenter.

Og hvis det er tilfelle, at jeg allerede har mistet ham, har jeg i det minste hatt en lykkelig dag i livet mitt. Og tatt i betraktning hvordan verden er, er en lykkelig dag nesten et mirakel.

Vi kjenner oss selv først når vi møter våre egne grenser.

Lykken er iblant en velsignelse, men vanligvis er den en erobring.

Mennesket er ikke skapt til bare å søke visdom, men også for å pløye jorden, vente på regn så sin hvete, høste kornet og bake brød.

Hver av oss er ansvarlig for det vi føler, og vi kan ikke legge skylden på den andre. Jeg følte meg såret da jeg mistet de mennene jeg var forelsket i. I dag vet jeg at ingen mister noen, fordi ingen eier noen. Det er det som er sann frihet: Å ha det viktigste i verden, uten å eie det.

Vi nordmenn elsker både å lese og reise. Har du lyst til å lese bøker med handling fra spennende byer? Her er VGs guide til godt lesestoff. VG 21.juli 2012

Jeg reiser til Kreta på lørdag og tenkte det var lurt å kjøpe pocketbøker før jeg skulle reise. Lette, enkle bøker er jo fint å lese på stranda.Jammen ble det mer enn det. For et utvalg, noen av bøkene er ulest. Ble noen innbundet også. Heia Fretex og jeg skal bare lese enkle, underholdende bøker. Jeg fikk jammen mange bøker for 287 kr. Flere av disse står på ønskelista mi. Nå har jeg mye å glede meg til;-)

Som jeg har lyst til å lese

En ukomplett liste over bøker jeg har lest de siste årene

Ulike bøker jeg ønsker meg :

• "Håndbok for lysets krigere" av Paulo Coelho
  • "Zahir" av Paulo Coelho
  • "Veronika vil dø" av Paulo Coelho
  • "Anna, Hanna og Johanna" av Marianne Fredriksson
  • "Profeten" av Kahlil Gibran
  • "Der Gud gråter - en afghansk kvinnes mot og livskamp i en brennende region" av Siba Shakib