Ellen, Humla og hemmeligheten

av (forfatter), Tomas Nilsson (illustratør) og Tone Kjærnli (oversetter).

Cappelen Damm 2013 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp bøker hos haugenbok.no Kjøp eller selg boka hos Bookis!

Ellen og bestevenninnen Humla er to kule og fantasirike jenter som ikke vil bli voksne, for det virker så utrolig kjedelig! På en nitrist voksenfest møter de tante Nelle som påstår at hun slett ikke er voksen, selv om det ser sånn ut. Og tenkt - hun vet hva man må gjøre for ikke å bli stor! Hvis de vil vite hemmelighetene, må Ellen og Humla komme på besøk til tante Nelle uten at foreldrene vet om det, og det er jo litt skummelt ... Men heldigvis er jentene modige!

Ellen, Humla og hemmeligheten er en skikkelig smågal bok som man både fniser og gapskratter av. Og med alle de snurrige illustrasjoner, funker det like bra å lese selv som å lese høyt.

Ellen, Humla og hemmeligheten er skrevet at debutanten Maria Frensborg, og er illustrert av Tomas Nilsson. Det er en bok om vanlige leker, fantasier, Krummelureklubber og det enkel og fine i livet. Altså en bok som trengs!

Utgivelsesår 2013

ISBN13 9788202418427

EAN 9788202418427

Genre Humor

Herlig bok om viktigheten av å beholde barnet i seg selv. Tø te å ikke slutte å lege! :-)

• "Ellen, Humla og marsboerne" av Maria Frensborg
  • "Lille Stikke i landet Lykke" av Martin Widmark