Eledone II

Flyt forlag 2022 Innbundet

Eledone II

19 år gamle Tau Hong Olsen har operert inn en mikrobrikke i bakhodet og blitt medlem i nettsam.funnet Veven. Forstår han fullt ut konsekvensene av det han har gjort?

Meninxpandemien har gjort at alle lever isolert, og Tau har mistet både foreldrene og vennene sine. Chipen gjør det enklere å komme i kontakt med andre. Men er egentlig folk i Veven den de gir seg ut for å være?

Tau er en anerkjent spillutvikler. Han har vokst opp med seiling og har krysset Atlanteren i foreldrenes seilbåt Eledone. Ix, skaperen av nettsamfunnet Veven, ber Tau om å utvikle en virtuell atlanterhavskryssing for datteren til en kunde. Tau bruker chipen til å skape en virkelighetsnær seilas med alt fra delfiner og flyvefisker til squaller, stormer og blikkstille hav. Han vil at kunden skal oppleve hvordan alt faktisk er på en seilbåt på Atlanteren.

Etter hvert innser Tau at Ix har sine egne planer for chipen. Planer som er så livstruende for Tau at han blir kastet ut i en kamp for sin egen eksistens.

Bli med på en seilas helt utenom det vanlige!

Forlag Flyt forlag

Utgivelsesår 2022

Genre Science fiction Fantasy

BOKOMTALE: Eledone II av Marie Lødrup Svensli. Leseeksemplar fra forfatteren

Handlingen foregår i en framtidig verden. Datateknologien har kommet langt, og man kan nå få operert en mikrobrikke inn i bakhodet. 19 år gamle Tau er av de som gjør dette. Tau utvikler et slags spill, og før han vet ordet av det, har han selv blitt en av avatarene i sitt eget spill.

Forfatteren har skrevet en kreativ og underholdende historie som skiller seg ut fra andre bøker jeg har lest, men den når dessverre ikke helt opp til mine forventninger. Les og døm selv.

Les hele omtalen min her