Ekte kvinner har kropper

noveller

av (forfatter) og Bente Klinge (oversetter).

Solum Bokvennen 2019 E-bok

«En gang fikk jeg høre en historie om ei jente som ønsket seg noe så ekkelt av kjæresten sin at han sladra til familien hennes og de fikk henne innlagt på et sanatorium. Jeg veit ikke hva slags abnorm nytelse hun ba om, men jeg ønsker desperat at jeg visste det. Hva for noe magisk kunne du ha så grådig lyst på at det får dem til å ta deg bort fra den verdenen du kjenner?»

Ekte kvinner har kropper er en kritikerrost og prisvinnende novelle.samling om kvinnekroppen og kvinners seksualitet. Samlingen består av åtte sjangerover.skridende fortellinger som uanstrengt beveger seg mellom det humoristiske og det skrem.mende, mellom psykologisk realisme og det surrealistiske. Her møter vi blant annet en kone som nekter sin ektemann å røre ved det grønne silkebåndet hun har rundt halsen; en kvinne som lister opp alle sine seksuelle erfaringer som om det var en epidemi i ferd med å ramme hele menneskeheten; en butikkmed.arbeider som oppdager noe grufullt blant kjolene i butikken og en kvinne som etter en fedmeoperasjon får et uønsket hus.besøk. Carmen Maria Machados trollbindende debutbok er en kjærlighets.erklæring til novellesjangeren og markerer ankomsten til en ny og imponerende forfatterstemme.

Forlag Solum Bokvennen

• "Ti amo - roman" av Hanne Ørstavik