Ekko i det fjerne

av (forfatter), Hilde Plau (oversetter), Guttorm Guttormsen (komponist), Guttorm Guttormsen (musiker), Stig Henning Elvig Sjøstrøm (musiker) og Radioteatret (utgiver).

NRK 2008 CD

Studenten Alex Gilbey og de tre beste vennene hans sjangler hjem fra en fest da de bokstavelig talt snubler over ei døende ung jente. Rosie Duff er blitt voldtatt, knivstukket og etterlatt for å dø, og de eneste mistenkte er de fire studentene som har Rosies blod på hendene. Medvirkende er bl.a. Svein Tindberg, Kyrre Hellum, Øystein Røger, Laila Goody, Jørgen Langehelle, og Sverre Solberg.

Edinburgh 1982: Vi møter fire gamle barndomsvenner, nå studenter i en liten skotsk by utenfor. Disse unge guttene henger alltid sammen, og en iskald vinternatt rangler de hjemover fra en fest. Denne kvelden blir skjebnesvanger for dem alle, og uskylden deres tar brått slutt. Fulle og trette snubler de bokstavelig talt over Rosie, en ung og søt kvinne de kjenner fra stedets pub, nå brutalt voldtatt, lemlestet og døende. Flere av dem har vært interessert i Rosie, men uten hell. Hun har bare vært opptatt av sin hemmelige venn. Saken blir aldri oppklart. 25 år etter, i 2007, blir den tatt opp igjen. Umiddelbart begynner kriminelle hendelser å utspille seg, hendelser som får uhyggelige konsekvenser for blant annet de fire gamle vennene ...

Forlag NRK

Utgivelsesår 2008

Format CD

Serier Krim og spenning fra Radioteatret Karen Pirie (1)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Skottland