Ein vakker dag

av (forfatter) og Tove Bakke (oversetter).

Samlaget 2015 E-bok

Simon, Garance og Lola, tre vaksne søsken, stikk av frå eit familiebryllaup som ser ut til å bli ein prøvelse. Dei besøkjer heller den yngste broren sin, Vincent, som er guide ved eit slott i hjartet av Tours-området. For ei stund gløymer dei barna, ektefellane, skilsmissene og alle plikter, og bestemmer seg for å nyte ein siste dag saman, slik som det var i barndommen.
I denne romanen tek Gavalda igjen for seg vennskap og familieforhold. Denne boka er lett, øm og full av humor, ein hyllest til gode søskenrelasjonar, til irriterande svigersøstrer, til franske vinar og bakeri.
Tove Bakke, som har omsett boka frå fransk, har gjenskapt Anna Gavaldas univers med stor språkleg presisjon og litterær innsikt.

Frå bokmeldingar
«Anna Gavaldas styrke er den friske, lekne og treffende dialogen ...»
Per Randers Haukaas, Bergensavisen
«Anna Gavalda skriver godt. Ikke minst er hun en djevel med dialoger, og denne muntligheten blir i alle fall ikke mindre treffende i Tove Bakkes gode oversettelse.»
Anne Cathrine Straume, NRK
«Det lykkes Gavalda nok en gang å ta pulsen på et samtidsfrankrike.»
Therese Sanni, Studvest

Forlag Samlaget

Utgivelsesår 2015

Omtalt sted Frankrike

Ei lita perle av ei bok frå Anna Gavalda! Språket er SÅ bra; lett og ledig og med mykje dialog. Dette er ei lita bok, med handling som utspeler seg over eit par dagar - om søskenkjærlighet, oppvekst og det å bli vaksen. Herlige personskildringar, og ei bok eg blei glad av å lese. Perfekt lesestoff ein solskinnsdag på terrassen:)

Ein vakker dag er hva denne boken har gitt meg hver av dagene jeg har bladd mellom sidene i den. Boken oser av skriveglede, noe som burde gi de fleste lesehester stor leseglede. Det ga boken i hvert fall meg, i store mengder. Språket er som krem i munnen, du får ikke nok av det. Enkelheten er slående - er det mulig å skrive en så enkel bok som er så god? Jeg vil si at enkelheten er noe av det som nettopp gjør den så god. Dette var den første boken jeg leste av Anna Gavalda, og det blir definiitvt ikke den siste.

En helt annen bok enn "Saman er ein mindre aleine" . Fint språk nynorsk som alltid, men syltynn historie .

Har nettopp lagt fra meg "En vakker dag" av Anna Gavalda, og jeg sitter igjen med en virkelig god følelse. Fire søsken som får to dager sammen hvor de på nytt lever om igjen barndommen sin, er rørende og godt skrevet. Jeg skrev en stor oppgave av Gavaldas "Saman er ein mindre aleine", og om familie og familieforholdene i boken. Jeg ser nå at jeg kunne dratt paralleller til denne boken som er enda et fantastisk verk av Gavalda.

Selv om jeg ikke likte den like godt som den forrige romanen jeg leste skrevet av forfatteren, er dette en fin liten bok. Mulig humøret (dårlig) påvirket min leseopplevelse. Et blogginnlegg jeg skrev etter å ha lest den i juni 2013

For tida skil dei som har kvarandre kjær, og ingenting skal vare.

For Carine er det å leve ei skikkeleg utmattande øving.

«Vi sette oss i bilen utan at ord vart veksla.
Carine tok ein spritluktande våtserviett ut av
beautyboksen for å desinfisere hendene sine.
Carine må alltid desinfisere hendene sine når
ho har vore der det er folk.
Av hygieniske årsaker.
For Carine, ho ser bakteriane.
Ho ser dei små hårete beina deira og den
fæle kjeften.
Det er forresten derfor ho aldri tar metroen.
Ho tar ikkje tog heller. Greier ikkje å la vere å
tenkje på dei folka som har hatt fotene på setet
og klint busemenn under armlenet.
Ho nektar ungane å setje seg på ein benk
eller å komme borti eit trappegelender. Ho har
problem med å ta dei med på leikeplassen. Ho
har problem med å setje dei på ei sklie. Ho har
problem med bretta på McDonald's, og ho har
store problem med bytinga av Pokemon-kort.»

Det vart heilt stilt. Men Vincent drog kjapt eit par akkordar så vi ikkje skulle høyre det.

Ikkje fordi vi er like, tvert imot... Ho er redd skuggen sin, mens eg set meg på min. Ho skriv av sonetter, eg lastar ned samplingar. Ho beundrar kunstmalarar, eg har meir sans for fotografar. Ho seier aldri det ho har på hjertet, eg seier alt rett ut. Ho skyr konfliktar, eg liker at ting er på bordet. Ho likar å vere "litt susete", eg drikk når eg drikk. Ho liker ikkje å gå ut, eg liker ikkje å gå heim.

Har i det siste oppdaget at det har blitt mange bøker som har bokomslag der det er bilder av personer bakfra. Noen er tildels ganske like eller har fellestrekk "med eller uten paraply".

Det ser ut som det er en forholdsmessig ny trend.
Jeg har tatt en titt i min og andres bokhyller og her er noen av de jeg fant.

Følger trenden og lager liste

Bøker som på ein eller annan måte handlar om å reise.

Liste over bøkar eg les i 2011 og ein kortkort meining om dei.

Uthevet tekst

• "Livet, til det betre - Mathilde, Yann, Billie" av Anna Gavalda