Egoland

av (forfatter) og Ivar Nergaard (oppleser).

Lydbokforlaget 2016 CD

En kjempemorsom fortelling, som egner seg spesielt godt på lydbok. Lytt og le!

Statsminister Teddy Fahr er mer populær enn noensinne. (Ifølge meningsmålingene drømmer 91 % av single, norske damer over førti om å klippe tåneglene hans.) Han takker for tilliten ved å bruke penger på det nordmenn er opptatt av: Kos. Han spanderer gratis kjøttdeig på fredager (så sant du bruker den til tacoen) og han innfører «Teddy-Timen» sånn at alle kan sove en time lenger hver dag.

Sønnen hans, Finn, er derimot bekymret. For hvem var den gamle, fortvilte mannen som sto ved porten deres og ropte «Menneskene skal falle om!» Og hva er det med Maria, den nye jenta i klassen - utover at hun må være det peneste han noensinne har sett? Og hvem kan redde dem alle når den gamle mannen faktisk får rett og Norges befolkning begynner å falle om - én etter én - uten å våkne opp igjen?

Hvem skal tenke på oss - om vi ikke gjør det sjæl? «Egoland» handler om krig, fred, kjærlighet, rettferdighet, egoisme, ondskap og verdien av en ordentlig god ansiktskrem. Og om å prøve å gjøre det rette når alle andre er opptatt med noe helt annet.

Forlag Lydbokforlaget

Utgivelsesår 2016

Format CD

Serie Statsminister Fahr & Sønn (3)

Genre Humor Spenning

Tildelt litteraturpris Bokslukerprisen 2018

Helt fantastisk morsom serie, gjennomført kreativt skrevet. Fantastisk innleser som gjør karakterene så levende som på en film. Tekst og innleser jobber utrolig bra sammen.
Morsom, spennende, satirisk, særegne lett karikerte karakterer, lekent språk.

• "Pizzaboyz" av Håkon Bohne
  • "Mara" av Åsa Larsson