Egne veier

en kvinne og fire kameler gjennom Australias ørken

av (forfatter) og Bertil Knudsen (oversetter).

Aschehoug 2003 Heftet

Robyn Davidson hadde aldri sett en kamel da hun bestemte seg for å reise 1700 engelske mil gjennom den australske ørkenen, alene med fire kameler. Det tar to år fra hun ankommer Alice Springs, en australsk utpost i enhver forstand, til hun kan dra av gårde. Når hun endelig er klar, kan vi følge den unge kvinnen på en indre og ytre reise som bringer henne tett innpå både landskapet og seg selv. Åtte måneder med brennende sol, giftige slanger og stadige møter med aboriginsk kultur forandrer et menneske. Det samme gjør den daglige omgangen med fire høyst personlige kameler.

Utgivelsesår 2003

ISBN13 9788203207495

EAN 9788203207495

Serie Spor pocket

Omtalt sted Australia

• "Tilgivelse" av Patrick Flanery
  • "Kuskusen har fire fingre - en oppdagelsesreise i Ny-Guineas høyland" av Tim Flannery
  • "Tråler - en reise gjennom Nord-Atlanteren" av Redmond O'Hanlon
  • "Salaam Brick Lane - tilbake til et fremmed London" av Tarquin Hall
  • "Tyskland, en reise" av Wolfgang Büscher
  • "Kanten av isødet" av Jesse Blackadder
  • "Drømmespor" av Bruce Chatwin
  • "Filosofdronninger - kjente og ukjente kvinner i filosofihistorien" av Emmy Smith