Edens hammer

av (forfatter) og Dag Heyerdahl Larsen (oversetter).

Cappelen 2000 Heftet

Ved foten av Sierra Nevada fjellene har Priest og hans disipler dannet et samfunn basert på 60-tallets idealisme. Californias guvernør er vant til å motta trusler og krav fra Priest, og når trusselen om å sette i gang et jordskjelv kommer, tar han det ikke alvorlig. Men det gjør FBI-agent Judy Maddox.

En radiostasjon mottar en jordskjelvtrussel fra en hittil ukjent organisasjon, Edens Hammer, men ingen tar trusselen alvorlig. Utenom FBI-agent Judy Maddox. Et kappløp med tiden starter.Når den kontroversielle radioverten John Trust kringkaster en trussel om jordskjelv, er det knapt noen som tar det alvorlig. Trusselen er ringt inn av en organisasjon som kaller seg Edens Hammer, men ingen har hørt om Edens Hammer. Og ingen kan tro at jordskjelv kan forårsakes av noe annet enn naturen selv.
Judy Maddox, en ung, vakker og ambisiøs FBI-agent, er alene om å ta trusselen fra Edens Hammer alvorlig. Jo mer hun hører fra gruppen, jo sikrere blir hun på at terrorgruppen virkelig er i stand til å utløse jordskjelv. Men hvordan? Og hvem i all verden står bak Edens Hammer? Judy kontakter en av landets fremste jordskjelveksperter, Michael Quercus. Sammen tar de utfordringen fra Edens Hammer, men tiden er knapp; jordskjelvet er bare 48 timer unna. Det blir et intenst og nervepirrende kappløp mot tiden. Og døden...
Oversatt av Dag Heyerdahl Larsen
Originaltittel: The Hammer of Eden