Dustene

av (forfatter) og Quentin Blake (illustratør).

Gyldendal Tiden 1991 Innbundet

Herr og fru Dust er duster. De er også utrolig ufyselige. Derfor klekker Rulle-Raskfuglen og apen Klubbi Klopp ut en genial plan. Nå skal Dustene endelig få smake sin egen medisin.

Forlag Gyldendal Tiden

Utgivelsesår 1991

ISBN13 9788205201859

EAN 9788205201859

Genre Humor

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

Veldig morsom bok! Lettlest og korte kapitler.

Fortsatt barnas favoritt - underholdning av god gammel årgang.

Hvis et menneske har masse stygge tanker begynner det etter hvert å vise seg i ansiktet.

Et menneske som tenker gode tanker kan ikke bli stygt. Du kan ha krokete nese eller skjev munn og dobbelthaker og tenner på tørk, men hvis du tenker gode tanker vil de lyse opp ansiktet ditt akkurat som solstråler og så vil du se nydelig ut likevel.

A person who has good thoughts cannot ever be ugly. You can have a wonky nose and a crooked mouth and a double chin and stick-out teeth, but if you have good thoughts they will shine out of your face like sunbeams and you will always look lovely.

Jeg leste utrolig mye da jeg var yngre. Jeg leser fortsatt bøker som kanskje vil bli kategorisert som ungdomsbøker. Det finnes så himla mye fint. Det er også fint for voksne å lese ungdomsbøker tror jeg, så, ta en kikk.

Jeg leste en god del bøker på ungdomsskolen og videregående og har fortsatt lesegleden inntakt, selv om mengden har avtatt noe. Derfor tenkte jeg at det var fint med en liten liste over de bøkene som har gjort størst inntrykk på meg gjennom mine år som bokelsker, og som jeg fortsatt tenker på.

Bøker til fjerde trinn

Bøker lest i 2013

Bøker som Ida har lest...

• "Sjiraffen og Pelli og jeg" av Roald Dahl
  • "Eddap Liks" av Roald Dahl