Dumming

Wigestrand 2017 Innbundet

Statusjaget går amok i Stavanger, og i frontlinjen herjer sivilingeniør Kåre Peck. Anerkjennelse fra eliten er den store motivasjonen.

Peck har aldri betvilt sin intelligens. Ikke før en spillekveld med kameratgjengen slynger ham gjennom en mental glassrute. Fadesen starter en snøball av elendighet, og snart innser Peck at livet hans har vært en løgn: Han er ikke smart, men dum. Antageligvis har han bestandig vært det.

Knust etter nederlaget kutter Peck forbindelsen til omverdenen og barrikaderer seg i leiligheten. Han forstår imidlertid raskt at også et liv i isolat har sine utgifter.

Dette utløser Pecks jakt på verdens enkleste jobb. .
Og han finner den.
Tror han.

Dumming utspiller seg i en by forpestet av narsissisme. Er det fremdeles plass til empati og godhet i et samfunn hvor alle skal være best?
----------

Erik Meling Sele (f. 1987) er oppvokst og bosatt i Stavanger. Han er utdannet sivilingeniør ved NTNU, og jobber som prosjektleder. Sele debuterte med krim-novellesamlingen Likkisten i 2011.
Dumming er hans første roman.

Forlag Wigestrand

ISBN13 9788281402096

EAN 9788281402096

Omtalt sted Stavanger

Veldig morsom og lettlest bok!

Vin har han imidlertid drukket. Noe mer enn han pleier, om sant skal sies. Men ikke for mye, selvsagt. Vin er den feiges utvei fra problemene, og vinen har vel til gode å fjerne et problem ved roten

• "Morsmelk ; Til slutt" av Edward St. Aubyn
  • "Grand finale i svindlerbransjen - roman" av Kerstin Ekman