Du kommer i dag

Aschehoug 2015 Innbundet

Anders er arkitekt og litt over seksti år. For tjue år siden forlot han kona Karen og deres to barn fordi han hadde forelsket seg i den vakre arkitektkollegaen Cecilie. De flyttet til København, der de har drevet et velrenommert arkitektkontor sammen. Anders har tenkt lite på eks-kona Karen, og har ikke klart å holde kontakten med barna i løpet av disse årene.
Nå har Anders fått slag og ligger på et pleiehjem i Oslo. Han er delvis lammet og har vanskelig for å snakke. Cecilie kommer sjeldnere og sjeldnere på besøk. Men hver dag sitter det en kvinne ved sengen hans. Det er Karen. Hun forteller om den gangen de var unge og hadde fått barn og hadde fine somre på landstedet.
Anders gleder seg over Karens besøk. Etter hvert begynner han å tenke på hva som skjedde den gangen han reiste fra dem. Angrer han? Kunne noe vært gjort annerledes? Kan det fremdeles gjøres annerledes?
Denne fine og vare romanen pirker borti sider i oss mennesker som plutselig blir aktuelle når livet tar oss igjen. Det er rett og slett en kjærlighetshistorie. Eller to.

Utgivelsesår 2015

ISBN13 9788203359422

EAN 9788203359422

Vi er alle forvist, og noen av oss angrer seg. Men de som angrer seg, får også syndenes forlatelse.
Jeg ser forundret på henne. Er hun kristen?
Jeg forsøker å finne ordene og greier det.
Men da er det for sent, sier jeg.
Det er alltid for sent, svarer hun.

• "Fra ensomhetens lønnkammer" av Tommy Skoglund
  • "Lytt til lyset" av Rowan Coleman
  • "Endetid" av Ole Kristian Ellingsen
  • "Englestien - roman" av Sigrun Slapgard
  • "Kenneth Bergstrøm II" av Tor Edvin Dahl
  • "Feid og pyntet - roman" av Marianne Fastvold
  • "Uventa vendingar - roman" av Grete Kleppen
  • "Den hvite slavehandelen - trafficking av norske jenter 1880-1914" av Roald Rynning
  • "Den hjelpsomme okkupanten - roman" av Kjersti Ericsson
  • "Bålet - roman" av Pål Gerhard Olsen