Du er klarsynt

7 trinn til å aktivere dine evner

av (forfatter) og Camillo Løken (forfatter).

Kagge 2020 E-bok

Denne boka handler om hvordan alle mennesker besitter en latent evne som klarsynthet, som kan aktiveres gjennom enkle prosesser og øvelser. Den kan trenes opp akkurat som en muskel.
I boka viser Lilli Bendriss, Norges mest kjente klarsynte, og hennes forfattervenn Camillo Løken, hva som skal til for å bli klarsynt. De tilbyr en spennende oppskrift på syv trinn som vil kunne bidra til å aktivere din klarsynte evne og andre intuitive evner. Camillo forklarer de ulike trinnene og Lilli bidrar med sine erfaringer gjennom 30 år som klarsynt.

Forlag Kagge

Utgivelsesår 2020

Lilli Bendriss er noen de fleste har sett på Tv. Hun har vært med i Fornemmelse for mord, hun er en av de faste i Åndenes Makt, og hun har også hatt sitt eget Tv-program.

Kommer ikke alltid av seg selv
Ofte tror man at overnaturlige evner er noe medfødt, eller noe som starter i ung alder, men Lilli Bendriss fikk ikke sin evne før hun var 42 år, og oppdaget det ved en tilfeldighet. Jeg ville ikke lese boka for å bli klarsynt eller trene meg opp til å ha et åpent sinn, for tror ikke på alt av det overanutrlige. Grunnen til at jeg ville lese boka, var fordi jeg synes mye innen det overnatrulige er fascinerende å lese og se dokumentarer om. Hvordan fungerer det, hva skjer i kroppen og hvordan opplever de det de som har evner vi andre ikke har. Hva er det de ser som vi ikke ser? Jeg ville også lese boka for jeg har sett Åndenes Makt siden begynnelsen. Synes det er et interessant og koselig Tv-program.

Ukjent medforfatter
Camillo Løken hadde jeg ikke hørt om tidligere. Han har skrevet bøker med Bendriss tidligere, og de har jobbet sammen i mange år, og vært forskjellige turneringer sammen. Begge to forteller hvordan de tok denne retningen av livet sitt, og at de har opplevd hets fra andre, og av og til støtte for livsstilen de har valgt å leve. De har et ønske om å hjelpe andre på den måten de kan, og lære folk å bli mer åpne til ting.

Bendriss og Løken bytter på å skrive i boka og det blir markert tydelig hvem som skriver hva. Det blir noe ujevnt i lengden, for hadde nok foretrukket at Bendriss hadde skrevet boka selv. Ikke bare på grunn av at hun er mer kjent, men synes at hun som person, og hennes liv var mer spennende å lese om generelt.

Som bokas undertittel sier, går hun og Løken gjennom syv trinn for å åpne sansene våre sakte, men sikkert, og hvordan prosessen fungerer i disse trinnene. Trinnene er delt opp i forskjellige kategorier. Underveis gir de tips til øvelser man kan bruke. Selv gjorde jeg ikke noen av øvelsene, så hvor effektiv boka er eller hvor lærerik den er, kan jeg ikke uttale meg om. Som sagt ville jeg lese boka på grunn av at det er fascinerende tema, og jeg ville bli bedre kjent med Bendriss. Få et lite innblikk i livet hennes Jeg hadde lest noen bøker av Lena Ranehag, som også har vært en av de faste i Åndenes Makt, og syntes det ville være spennende å lese en av Bendriss bøker også. Jeg er ikke åndelig av meg eller noe, så det var i alle fall ikke derfor jeg ville lese boka. Derfor prøvde jeg heller ikke noen av øvelsene. Jeg ville lese den på en nøktern måte. Bakerst i boka er det også med linker hvor man kan lese og lære mer om temaene som blir tatt opp i boka.

Hvor nyttig boka er, kan jeg som nevnt ikke på en måte si. Dette er en bok man bør erfare selv. Hva som virker, og om noen av disse øvelsene og temaene virker i det hele tatt, er heller ikke så viktig, da dette var interessant lesing. Av og til er det nok.

Fra min blogg: I Bokhylla

La det være sagt - jeg digger Lilli Bendriss! Hun er en fargerik personlighet som virkelig tør å være seg selv til fingerspissene! Jeg tror på mye av det hun driver med, men boka når ikke høyere enn en firer for meg.

• "Jeg ser deg - om klarsyn, healing og energi, og søk etter savnede" av Michael Winger
  • "Klarsynt - åndelig hjelp i uløste kriminalsaker" av Per Asle Rustad
  • "Universets plan - sjelens kreative og åndelige utvikling" av Lena Ranehag
  • "Alt jeg ser" av Lilli Bendriss
  • "Kvinnene jeg tenker på om natten - i fotsporene til mine heltinner" av Mia Kankimäki
  • "Aldri gi opp - hvordan skape gode vaner som varer" av Peder Kjøs
  • "Verdens lykkeligste mann" av Eddie Jaku
  • "Pihl i hjertet - når det eneste du kan forandre, er deg selv" av Camilla Pihl
  • "Magdalenahuset" av Rita Aslesen
  • "Iris og Ruby - roman" av Rosie Thomas