Drømmeturer i Norge

11 ekspedisjoner for vanlige folk

til fots, på ski, i kajakk

av (forfatter) og Randi Skaug (illustratør).

Kagge 2010 Innbundet

I denne boken presenterer forfatteren fotturer, klatreturer, padleturer og skiturer man kan ta i Norge. Turene varer fra 3 sekunder til en uke i variert natur. Forfatteren forteller om sin egen opplevelse av turene og gir blant annet tips om etapper og utstyr. Med litteraturliste.

Randi Skaug har vært første norske kvinne på toppen av Mount Everest og gått på ski i Antarktis. På disse ekspedisjonene har hun utforsket det ukjente, tøyet egne grenser og vist at man kan klare ting man i utgangspunktet trodde var umulig. "Drømmeturer i Norge" handler om turmål her hjemme, men Randi viser at selv den korteste utflukt kan gi følelsen av mestring. Turene som blir beskrevet i denne boka varer fra 3 sekunder til en uke. Randi forteller med smittende entusiasme om svært forskjellige turer hun har vært med på i variert natur fra sør til nord i Norge. Randi Skaug forteller om sine opplevelser i naturen, alene og sammen med venner, på en måte som inspirerer til fysisk og mentalt overskudd også for andre. Hver tur som er beskrevet i boka har tips til leseren om etapper og utstyr. God tur!

Forlag Kagge