Drømmen om Narnia ; Løven, heksa og klesskapet ; Prins Caspian

av (forfatter), Tormod Haugen (oversetter), Tove Heyerdahl (oppleser) og Per Svein Paulsen (oppleser).

Lydbokforlaget 2009 Lydfil med spiller

Boka inneholder de tre første bøkene i Legenden om Narnia.

Spenning...fantasi...magi... For over 50 år siden skapte C. S. Lewis eventyrlandet Narnia. Siden har over 60 millioner lesere oppdaget den makeløse verdenen som finnes bak klesskapet. Her er de tre første bøkene samlet i en digibok. 1. "Drømmen om Narnia": Det var onkel Andrew som var skyld i det. Det var han som lurte Polly til å ta på seg en trolldomsring - og plutselig var hun ikke i rommet lenger. Og Digory kunne ikke noe annet enn å dra etter henne.Sammen fikk de oppleve hvordan et rike ble til: landet Narnia 2. "Løven, heksa og klesskapet": Det er gjennom et gammelt klesskap Lucy, Edmund, Susan og Peter kommer til Narnia for første gang. Der hersker den mektige, onde Heksa Hvit i evig snø og is. Sammen med løven Aslan og alle gode krefter i Narnia tar de fire barna opp kampen mot heksa. 3. "Prins Caspian": I Narnia er ikke alt som det skal. Kong Miraz har ranet til seg tronen fra den rettmessige tronarvingen, prins Caspian, og kongen holder landet i et jerngrep. Dverger, fauner og talende dyr er forsvunnet. Så en dag får kong Miraz en sønn, og prins Caspians liv står i fare. Nok en gang trenger Narnia hjelp av de fire barna Peter, Susan, Edmund og Lucy - og fra løven Aslan.

Forlag Lydbokforlaget

Utgivelsesår 2009

Format Lydfil med spiller

Serier Digibok Legenden om Narnia (1-3)

Genre Fantasy Klassisk litteratur

• "Den siste striden" av C.S. Lewis